خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

شرایط برای ائمه در زمان بنی عباس سخت‌تر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۸۷

خداوند به رسول گرامی اکرم(ص) وظیفه داده است تا مردم را از نظر اخلاقی تربیت کنند و موجب رشد اخلاقی آن‌ها بشود، به مردم علم و حکمت بیاموزد، مردم را برای اقامه عدل و گسترش قسط در جامعه هدایت کنند، مردم را از هر قید و بندی آزاد کنند و آزادی دینی را به مردم هدیه دهند، مردم را با حلال و حرام الهی آشنا کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به شرایط سیاسی ائمه در برهه‌های زمانی مختلف تأکید کرد: این شرایط در دوره بنی عباس بسیار سخت‌تر از دوره بنی امیه شد. در حالی که بنی عباس با شعار اهل بیت روی کار آمد و متإسفانه چنان قدرت و ثروت آن‌ها را مجذوب کرد که شرایط را برای امامان ما سخت‌تر نمودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسگر در سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران اظهار داشت: خداوند وظایفی را برعهده رسول گرامی اکرم(ص) گذاشته است که این وظایف بعد از رحلت ایشان برعهده امامان شیعه(ع) قرارگرفته است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی وظایف رسول گرامی اکرم(ص) را برشمرد و اظهار داشت: خداوند به رسول گرامی اکرم(ص) وظیفه داده است تا مردم را از نظر اخلاقی تربیت کنند و موجب رشد اخلاقی آن‌ها بشود، به مردم علم و حکمت بیاموزد، مردم را برای اقامه عدل و گسترش قسط در جامعه هدایت کنند، مردم را از هر قید و بندی آزاد کنند و آزادی دینی را به مردم هدیه دهند، مردم را با حلال و حرام الهی آشنا کنند.
قاضی عسگر ادامه داد: رسول اکرم(ص) این وظایف را به خوبی انجام داد و بعد از ایشان به عهده امامان شیعه قرار گرفت و تنها تفاوت میان آن‌ها این بود که آن‌ها پیامبر اکرم به وحی الهی متصل بودند و مستقیما از پروردگار حقایق دین را دریافت می‌کردند. اما امامان شییعه نیز در هر برهه زمانی به این وظایف مهم عمل کردند و آن را به خوبی انجام دادند.
وی تسلیم خدا بودن و غیر امر خدا را عمل نکردن را یکی از مهم‌ترین ویژگی ائمه(ع) دانست و درباره دیگر ویژگی‌های ائمه(ع) افزود: ائمه اطهار(ع) در تمامی عمرشان تسلیم خدا و اوامر الهی بودند و به تعبیری تقوای الهی داشتند و از سویی از علم و دانش کافی دارا بودند و در برابر هر پرسشی نمی‌ماندند و از سویی دارای مدیریت خوبی بودند و ساده‌زیست و مردم دوست بودند.
وی در ادامه ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) همگی دارای ویژگی‌های یکسانی بودند و آنچه که موجب تفاوت می‌شد شرایط سیاسی آن‌ها بود وگرنه روش ائمه اطهار(ع) یکی است.
قاضی عسگر با اشاره به شرایط سیاسی ائمه در برهه‌های زمانی مختلف تأکید کرد: شرایط در دوره بنی عباس بسیار سخت‌تر از دوره بنی امیه شد در حالی که بنی عباس با شعار اهل بیت روی کار آمد و متإسفانه چنان قدرت و ثروت آن‌ها را مجذوب کرد که شرایط را برای امامان ما سخت‌تر نمودند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به شرایط سیاسی اجتماعی دوره حیات امام حسن عسگری(ع) اشاره نمود و ادامه داد: بنی عباس امام عسگری(ع) را در میان ارتش قرار داد تا مانع از ارتباط آن‌ها با مردم شود و اگر کسی می‌خواست با ایشان ارتباط مستقیم داشته باشند آن‌ها را دستگیر کنند، زندانی و به شهادت می‌رساندند.
وی یکی از دلایل حصر امام عسگری(ع) را این دانست که به وظایفش را به درستی انجام ندهد و تاکید کرد: امام عسگری(ع) با توجه به اینکه باز به وظایفشان را به خوبی انجام دادند و توانستند با مردم ارتباط خوب و گسترده‌ای داشته باشند و بتوانند از وظایفشان به خوبی برآیند.
قاضی عسگر ادامه داد: یک دلیل دیگر برای حصر امام این بود که آن‌ها نمی‌خواستند امام زمان(عج) متولد بشود و برای همین ایشان را تحت نظر قرار دادند. اما هرچند که ایشان در ۲۸ سالگی شهید شدند اما خدا خواست تا وجود امام زمان باقی بماند تا جهان را پراز عدل و داد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز