خبرگزاری کار ایران

توصیه کوچک‌زاده به دستگاه قضا:

یک روز علی مطهری را بازداشت کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۹۰

پزشکیان: این درست نیست که نگذاریم عده ‌ای حرف و انتقاد خود را مطرح کنند و بعد اجازه دهیم کسانی در مجلس فریاد بزنند. اینان این همه داد زدند، ‌فحش دادند به دیگران اهانت کردند و کسی به آن‌ها چیزی نگفت ما می‌گوییم نمایندگان باید بتوانند بدون ترس حرفشان را بزنند.

مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران به قوه‌قضاییه توصیه‌کرد که باید یک روز علی مطهری را بازداشت می‌کرد.
به گزارش‌خبرنگار پارلمانی ایلنا، مهدی کوچک‌زاده در تذکری در صحن علنی مجلس گفت: ما از نطق آقای لاریجانی تشکر می‌کنیم. اما یادآوری می‌کنم و می‌پرسم ایا آزادی بیان خود مردم مهم‌تر است یا نمایندگان. در دو سه روز گذشته یک نشریه را به خاطر اظهار نظر منتقدانه نسبت به دولت را بسته‌اند و سایت‌های مختلف را تعطیل کردند با نشریه ۹ دی ووطن امروز برخورد شده، ایا این مهم‌تر بود یا ایراد‌گیری برخی در باره احظار یک نماینده.
وی افزود: دادستان تهران به جای بیانیه دادن باید کسی را که به قضات توهین کرده یک شب می‌‌گرفت و در بازدا شت نگه می‌داشت.
این نماینده اصولگرای مجلس به سخنان علی لاریجانی در ابتدای جلسه امروز در دفاع از حق انتقاد نمایندگان اظهار داشت: اگر کسی به رئیس جلسه امروز بگوید حرفهای شما ناشی از خویشاوندی و قرابت با این نماینده بوده آیا به او نسبت به ماده ۷۹ تذکر نمی‌دهید؟ این طور نیست که نماینده مجلس هر حرفی را بتواند بزند.
وی با اشاره تلویحی به نطق‌مسعود پرشکیان ادامه داد: کسانی که پشت تریبون مجلس می‌آیند برای ما نهج البلاغه می‌خوانند و می‌گویند چرا اجازه نمی‌دهید که هر‌کسی پشت تربیون بیاید و به قضات و قوه قضاییه تهمت بزند. باید بداند که دراینجا نهج‌البلاغه‌دان زیاد است.
کوچک‌زاده با قرا ئت بخشهایی از بیانات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) افزود: کسی منکر وجود قاضی فاسد نیست، اما تریبون مجلس نیز دادگاه نیست.
در ادامه این جلسه محمد رضا باهنر رئیس جلسه در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده گفت: تشخیص مهم بودن مسئله آن گونه که در آیین نامه مجلس آمده به عهده رئیس مجلس است. اگر قرار باشد رئیس مجلس هر روز از برخی دوستان و آقای کوچک‌زاده بپرسد که آیا مسئله‌ای را مهم تشخیص می‌دهید یا نه کار ‌جلو نمی‌رود، ‌ به هرحال سخن شما هم این بود که توصیه کردید خوب بود. ‌
پس از این اظهارات مسعود پزشکیان در تذکر‌خود گفت: مولی و مقتدایمان حضرت علی(ع) است و بر این اساس نباید اسلامی را جا بیندازیم که اجازه حرف زدن نمی‌دهد. اینکه عده‌ای به محض حرف‌زدن و اظهار نظر دیگران پرونده بسازند، نمی‌توانند دراین منطقه جای بگیرند، ان گونه که مولی ما حضرت علی(ع) فر‌مودند: «روی سعادت نمی‌بیند مملکتی که آدمهای ضعیف و غیر وابسته به قدرت در ان اجازه حرف زدن ندارند»
وزیر پیشین بهداشت ادامه داد: این درست نیست که نگذاریم عده ‌ای حرف و انتقاد خود را مطرح کنند و بعد اجازه دهیم کسانی در مجلس فریاد بزنند. اینان این همه داد زدند، ‌فحش دادند به دیگران اهانت کردند و کسی به آن‌ها چیزی نگفت ما می‌گوییم نمایندگان باید بتوانند بدون ترس حرفشان را بزنند.
پزشکیان در پایان گفت: این فاجعه است که در جمهوری اسلامی نگذارند یک نماینده مجلس حرفش را بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز