خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی مجلس؛

حذف عبارت ماده ۱۵ لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی رای نیاورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۵۲

لاهوتی: اینکه تاجر مشمول دعوای اعصار می‌شود یا خیر بحثما نیست و باید بدانیم با این کار حق تصمیم‌گیری از دادگاه را می‌گیریم.

حذف عبارت تجار از ماده ۱۵ لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی نمایندگان مجلس با ۳۳ رای مخالف ۱۱۸ رای موافق و ۲۲ رای ممتنع با آن مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌حمید‌رضا طباطبایی در مخالفت با حذف عبارت(تجار) از ماده ۱۵ از لایحه نحوه اجرای محکومیت ‌های مالی عنوان کرد: بیش از ۳۰ درصد پرونده‌های دادگاه به خاطر دعای اعسار است و تجار و شخصیت‌های حقوقی برای اطاله دادرسی اقدام به دعوای اعسار(ناتوانی در پرداخت دین) می‌کنند.

وی افزود: قانون تجارت برای تاجر و شخصیت‌های حقوقی که اعلام می‌کنند نمی‌توانند دیون خود را پرداخت کنند در نظر گرفته است باید اعلام ورشکستگی کنند، نه دعوای اعصار

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در موافقت با حذف عبارت تجار از ماده ۱۵ لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی اظهار کرد: اینکه تاجر مشمول دعوای اعصار می‌شود یا خیر بحثما نیست و باید بدانیم با این کار حق تصمیم‌گیری از دادگاه را می‌گیریم.

وی اظهار کرد: اگر کسی ادعا می‌کند من توان پرداخت دین خود را ندارم، قابل رسیدگی است و ما نمی‌خواهیم در این جا قانون بنویسیم که تجار می تواننددین خود را پردا خت کنند یا خیر.

در پایان بحثو بررسی نمایندگان در خصوص حذف عبارت تجار از ماده ۱۵ لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی نمایندگان مجلس با ۳۳ رای مخالف ۱۱۸ رای موافق و ۲۲ رای ممتنع با آن مخالفت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز