خبرگزاری کار ایران

نجفی در اولین نشست استانداران:

سند جامع توسعه میراثفرهنگی استان‌ها تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۱

نیروهای خوش فکر و اهل نظر در استان از سوی استانداران مامور شوند تا به ادارات کل میراثفرهنگی یاری رسانده تا سند به نحو شایسته‌ای تنظیم شود.

رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سند توسعه استان ها در زمینه های میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چند ماه آینده تدوین می شود.

به گزارش ایلنا، " محمدعلی نجفی " معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان گردشگری طی سخنانی در اولین نشست استانداران دولت یازدهم با اشاره به وظایف سازمان میراثفرهنگی اظهار داشت: حوزه کاری ما شامل سه بخش میراثفرهنگی، صنایع دستی و صنایع گردشگری است که در ارتباط با مسئله گردشگری آنچه که مربوط به سازمان ما می‌شود مدیریت و هماهنگی در این بخش است چراکه بخشی فرادستگاهی است که انواع مختلف دستگاه‌ها در آن درگیر هستند.

نجفی با بیان اینکه ما چندین کمیته در این سازمان تشکیل داده‌ایم، اضافه کرد: از جمله این کمیته‌ها کمیته حل محدودیت‌ها و مشکلات مربوط به ویزای گردشگران خارجی است که با هماهنگی وزارت کشور، وزارت خارجه و اطلاعات تشکیل شده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه فضای بین‌المللی مربوط به موضوع گردشگری ایران بسیار مثبت است، تصریح کرد: در ۵-۶ روز اخیر سه مقاله در سه نشریه معتبر انگلیسی و آمریکایی در ارتباط با گردشگری ایران نوشته شده که در دو مورد از این مقاله‌ها کشورمان به عنوان یکی از ۲۰ مقصد اصلی گردشگران در سال ۲۰۱۴ معرفی شده است.

نجفی رویکرد مقاله‌ای که در لس‌آنجلس تایمز پیرامون گردشگری ایران نوشته شده را بسیار مثبت عنوان کرد و بیان داشت: این مقاله اشاره کرده که دولت جمهوری اسلامی ایران همه چیز را برای حضور گردشگران مهیا کرده است.

رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری اظهار داشت: از نظر رتبه‌بندی در تعداد گردشگران خارجی ما رتبه پایینی داریم به این معنا که حدود ۴ میلیون گردشگر خارجی در سال گذشته از ایران بازدید کرده‌اند این در حالی است که در سطح دنیا یک میلیارد و صد میلیون نفر گردشگر از کشوری به کشور دیگر رفته‌اند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه فضای بین‌المللی در جهت تشویق آمدن گردشگران به جمهوری اسلامی ایجاد شده است، اضافه کرد: کشور ما چه از جهت فرهنگی و چه از جهات نیروی طبیعی و علمی از جمله گردشگری سلامت می‌تواند بهشت گردشگری سلامت برای بسیاری از کشورهای همسایه باشد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی با بیان اینکه از استانداران محترم تقاضا دارم با سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری بیشتری داشته باشند، افزود: ما طی چند ماه آینده برای هر استان سند توسعه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تولید و تصویب خواهیم کرد.

نجفی تصریح کرد: نیروهای خوش فکر و اهل نظر در استان از سوی استانداران مامور شوند تا به ادارات کل میراثفرهنگی یاری رسانده تا سند به نحو شایسته‌ای تنظیم شود.

نجفی با اشاره به رشد سفر گردشگران خارجی به کشورمان، گفت: طبق گزارشات رسیده به ما افزایش و رشد خوبی در این زمینه داشته‌ایم، حتی تعداد گردشگران خارجی نسبت به سال گذشته صد در صد افزایش را نشان می‌دهد، در این زمینه گزارش‌هایی از کشورهای اروپایی داریم که افرادی تقاضای ثبت نام برای تورهای ایران از فروردین ماه به بعد دارند.

رئیس سازمان میراثفرهنگی اضافه کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که در هتل‌های ۵ ستاره در برخی از شهرها داریم از ثبت نام آنها خودداری می‌شود و در آینده قرار است فکری برای این موضوع کنیم.

نجفی با اشاره به فعالیت کمیته ویزا ادامه داد: کشورهای دنیا در این کمیته به سه دسته تقسیم شده‌اند دسته اول کشورهایی هستند که گردشگران آن قصد ورود به ایران داشته باشند به ویزا نیازی ندارند.

نجفی افزود: دسته دوم کشورهایی هستند مرتبط با گردشگرانی که با تور به ایران سفر کرده که آنها نیز به ویزا نیازی ندارند.

رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری افزود: دسته سوم کشورهایی هستند که تسهیلاتی برای گردشگران قائل می‌شوند همچنین تاکنون سه جلسه برگزار و در برخی موارد تصمیماتی را نیز اتخاذ کرده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به مسئله دریاچه ارومیه و برنامه های دولت در این خصوص، اظهار داشت: دریاچه ارومیه نقطه‌ای از کشور بوده که در بخش‌های دیگر موثر است، این دریاچه نقش ملی دارد و با توجه به مشکلاتی که در آن به وجود آمد بسیاری از دستگاه‌ها را متضرر کرده است.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم برنامه‌هایی که دولت در این زمینه دنبال می‌کند به نتیجه برسد و هرچه زودتر شاهد احیای این دریاچه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز