خبرگزاری کار ایران

کاتب در نشست خبری: / ۱ /

دولت خود را مکلف به پاسخگوئی کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۰۷

از دیگر ویژگیهای لایحه بودجه ۹۳ بحثعملیاتی کردن بودجه دستگاههای دولتی بود که در آن بودجه ۷ دستگاه دولتی به شکل عملیاتی نوشته شد وعلاوه بر آن گزارش بودجه ۲۷ دستگاه را نیز دولت به مجلس ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود رویکرد قانون‌مداری، شفافیت و راهکارهایی برای افزایش نظارت بر بودجه ۹۳ دولت خودش رامکلف کرده که پاسخگوی قوانین و نهادهای بالا دستی باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا کاتب در نشست خبری با خبرنگاران، در خصوص لایحه بودجه سال ۹۳ گفت: روز گذشته کلیات لایحه بودجه ۹۳ با ۳۹ رأی موافق، ۵رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع به تصویب اعضای کمیسیون تلفیق رسید.
وی دلایل افزایش آراء در تصویب کلیات لایحه بودجه وجود ویژگیهای مثبت دانست و عنوان کرد: با وجود رویکرد قانون مداری، شفافیت و راهکارهایی برای افزایش نظارت بر بودجه ۹۳ دولت خودش رامکلف کرده که پاسخگوی قوانین و نهادهای بالا دستی باشد.
وی افزود: علاوه بر لایحه بودجه لایحه برنامه سال ۹۳ و عملکرد سال ۹۰ و ۹۱ در شش جلد و رویکرد قانون ۵ ساله نظام در سه جلد دیگر به مجلس ارائه شد.
کاتب افزود: از دیگر ویژگیهای لایحه بودجه ۹۳ بحثعملیاتی کردن بودجه دستگاههای دولتی بود که در آن بودجه ۷ دستگاه دولتی به شکل عملیاتی نوشته شد وعلاوه بر آن گزارش بودجه ۲۷ دستگاه را نیز دولت به مجلس ارائه کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق اذعان داشت: نکته دیگر شفافیت لایحه بودجه ۹۳ است و پیش از این نمایندگان مجلس گلایه‌هایی در خصوص افزایش تعداد ردیف‌های بودجه و درنتیجه کاهش شفافیت بودجه داشتند، اما در لایحه بودجه ۹۳ ردیفهای بودجه به میزان منفی ۲۰ درصد کاهش یافته است. علاوه بر آن ارقام درآمدهایی که براساس فروش اوراق مشارکت به دست می‌آیند نیز در لایحه بودجه عنوان شده است. که این ویژگی‌ها ی بودجه کاملا قابل ستایش است.
کاتب در بخش دیگری از گزارش خود از لایحه بودجه ۹۳ عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات کل کشور وسازمان بازرسی اعلام کردند که با این بودجه می‌توانند نظارت بیشتری بر دستگاههای دولتی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز