خبرگزاری کار ایران

وعده رئیس‌‌جمهوری کره‌جنوبی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به پیونگ‌یانگ

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۶۳

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی طی سخنانی به مناسبت سال جدید میلادی، با وعده کمک‌های بشردوستانه به کره‌شمالی، از مقام‌های پیونگ‌یانگ خواست زمینه دیدار خانواده‌های جدا شده دو کره را فراهم کنند.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز – دوشنبه – به همسایه شمالی خود وعده کمک‌های بشردوستانه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پارک گیون های» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی طی سخنانی به مناسبت سال جدید میلادی، با وعده کمک‌های بشردوستانه به کره‌شمالی، از مقام‌های پیونگ‌یانگ خواست زمینه دیدار خانواده‌های جدا شده دو کره را فراهم کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که اعضای مسن‌تر این خانواده‌ها حوالی سال جدید چینی که از ۳۱ ژانویه آغاز می‌شود، با یکدیگر دیدار کنند.

پیونگ‌یانگ در ماه سپتامبر گذشته در دقایق آخر، برنامه دیدار خانواده‌های جدا شده را لغو کرده و دلیل این مساله را «رویکرد‌های کینه‌توزانه کره‌جنوبی» اعلام کرد.

پارک همچنین با اشاره به اعدام شوهر عمه رهبر کره‌شمالی، گفت که این اقدام تردید‌هایی را درباره ثبات در این کشور ایجاد کرده است.

سخنان پارک در حالی بیان می‌شود که مقام‌های کره‌شمالی نیز اخیرا بر تعهد خود به تلاش برای بهبود روابط با کره‌جنوبی تاکید کرده‌اند.

«کانگ جی یونگ» مدیر کمیته اتحاد صلح‌آمیز دو کره طی مقاله‌ای در روزنامه «رودونگ شینمون» نوشت: «به طور قاطعانه تصمیم گرفتیم تا با تلاش برای بهبود روابط دو کره از طریق همکاری نزدیک با کره‌جنوبی و نظارت بر هموطنان، به اتحاد مجدد ملی دست یابیم.»

کانگ تاکید کرد که سال جدید میلادی فرصتی برای دستیابی به پیشرفتی چشمگیر در روند اتحاد مجدد دو کره است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز