خبرگزاری کار ایران

بر اساس نتایج اولیه؛

حزب حاکم بنگلادش پیشروی انتخابات پارلمانی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۶۴

کمیسیون انتخاباتی بنگلادش هنوز نتایج انتخابات را تایید نکرده است ولی بر اساس نتایج اولیه، حزب حاکم به رهبری «شیخ حسینه» موفق به کسب ۱۰۵ کرسی در ۱۴۷ حوزه انتخاباتی شده است.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی بنگلادش حاکی از پیروزی حزب حاکم «عوامی لیگ» است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، کمیسیون انتخاباتی بنگلادش هنوز نتایج انتخابات را تایید نکرده است ولی بر اساس نتایج اولیه، حزب حاکم به رهبری «شیخ حسینه» موفق به کسب ۱۰۵ کرسی در ۱۴۷ حوزه انتخاباتی شده است.

بر اساس این نتایج اولیه، حزب «جاتیا» موفق به کسب ۳۲ کرسی شده و نامزدهای مستقل نیز ۱۳ کرسی کسب کرده‌اند.

در مجموع ۲۱ حزب سیاسی هواداران خود را به تحریم انتخابات فراخوانده بودند. حزب ملی‌گرای بنگلادش که می‌توانست در این انتخابات بیشترین آرا را کسب کند نیز از جمله تحریم‌کنندگان بود.

شیخ حسینه واجد از سال ۲۰۰۹ سمت نخست‌وزیری بنگلادش را بر عهده دارد.

جنگ شدید قدرت میان «خالده ضیا» رهبر حزب ملی‌گرای بنگلادش و شیخ حسینه واجد در پی موج خشونت‌ها، کشور را به سمت یک بحران سیاسی کشانده است.

این دو سیاستمدار مدت ۲۰ سال است سرنوشت این کشور فقرزده را رقم می‌زنند.

بنگلادش با مساحتی حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع حدود ۱۵۵ میلیون نفر را در خود جای داده است. حدود ۹۰ درصد جمعیت کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز