خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی مجلس‎ تصویب شد؛

استفساریه مواد قانون اجرای سیاستهای اصل ۴۴

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۵۴

نظر ‌کمیسیون طبق ماده ۶۳ کاملاً درست است و‌چون در‌این قانون ابهام ایجاد شده است، ‌نطر مجلس برای رفع ابهام ‌در ‌قالب استفساریه شرط است و از نمایندگان می‌خواهم که به پاسخ تفسیر رای مثبت دهند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استفساریه مواد ۶۳و۶۴ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگارایلنا، میرمحمدی نماینده مردم قزوین در موافقت با طرح استسفساریه مواد ۶۳و۶۴ قا نون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: طبق ماده ۵۸ از سیاست های کلی اصل ۴۴ قا‌نون اساسی هیات تجدید‌‌نظر به وظیفه شورای رقابت رسیدگی می‌کند و‌این وظایف توسط قانون‌گذار تعیین می‌گردد.

وی ادامه دا: طبق ماده‌۶۱ قا‌نون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ اگر اقداماتی پس از وصول شکایات و احراز تحقیقات لازم مشخص شود، هیات تجدید‌نظر باید آن را پیگیری کند.

میر‌محمدی ادامه داد: ماده ۶۳ ‌از قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ وظایف و تصمیمات را احصاءکرده است.

وی با‌اشاره به ‌پاسخ‌ کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر ‌اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرد‌: نظر ‌کمیسیون طبق ماده ۶۳ کاملاً درست است و‌چون در‌این قانون ابهام ایجاد شده است، ‌نطر مجلس برای رفع ابهام ‌در ‌قالب استفساریه شرط است و از نمایندگان می‌خواهم که به پاسخ تفسیر رای مثبت دهند.

در پایان بحثو بررسی این طرح، نمایندگان مجلس با ۱۸۹ رای موافق ۷ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع به پاسخ استفساریه ‌رای مثبت دادند‌. ‌بر این اساس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی‌اصل ۴۴ قانون اساسی در پاسخ به موضوع تفسیر عنوان شده آمده است: بلی، تصمیمات شورای رقابت صرفاً در چهارجوب ماده ۶۳ قا‌نون اجرای سیاست‌های‌ کلی اصل‌۴۴ قانون اساسی قابل تجدید‌نظر توسط هیات تجدید‌نظر موضوع ماده ۶۴؛ این قانون می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز