خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون بهداشت:

موسسات فنی و حرفه ای برای دولت درآمد ایجاد می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۴۹

این افراد برای حداقل ۳۵۰ هزار نفر کارت اشتغال صادر می‌کنند ولی از هیچ امتیاز و حمایتی برخوردار نیستند و مبالغ پرداختی توسط کارآموزان کفاف هزینه‌های این آموزشگاهها را نمی‌دهد. اگر از آنان حمایت نشود به زودی شاهد تعطیلی آنها خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معافیت ۵۰ درصدی حق بیمه ماهانه آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد را از مهمترین بخش‌های طرح معافیت حق بیمه موسسان آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین قربانی در توضیح طرح معافیت حق بیمه موسسان آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد گفت: این طرح معافیت حق بیمه را تا ۵۰ درصد حق بیمه تا سقف حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را پیش بینی کرده است. محل تامین اعتبار این طرح نیز بند ۱-۸۱ قانون بودجه سال ۹۲ در سال جاری و برای سالهای بعد از محل بند ب ماده ۷ قانون هدفمند سازی یارانه‌ها پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان تعداد افراد بهره‌مند از اجرای طرح مذکور را ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۱۳ هزار موسس، مدیر و مربی مشمول این طرح می‌باشند این مدیران فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی تا دکترا هستند که کارگران ساختمانی و سایر حرف را آموزش می‌دهند.

قربانی ادامه داد: هزینه اداره این موسسات بالاست و مبلغی که کارآموزان پرداخت می کنند کفاف سایر هزینه ها را نمی دهد با توجه به اینکه هر کارآموز برای آزمون خود باید ۱۵ هزار تومان به حساب دولت بریزد می توان گفت که این موسسات برای دولت ایجاد درآمد هم می کنند.

وی افزود: این افراد برای حداقل ۳۵۰ هزار نفر کارت اشتغال صادر می‌کنند ولی از هیچ امتیاز و حمایتی برخوردار نیستند و مبالغ پرداختی توسط کارآموزان کفاف هزینه‌های این آموزشگاهها را نمی‌دهد. اگر از آنان حمایت نشود به زودی شاهد تعطیلی آنها خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز