خبرگزاری کار ایران

زاهدی در نطق میان دستور:

بودجه ۹۳ واقع بینانه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۹۸

صندوق حمایت از دانشجویان در خطر است. بخش غذای دانشجویی از این صندوق گرفته شده واگر ما با بحران غذای دانشجویی روبرو شویم چه کسی پاسخگو است؟ وام دانشجویی نیز کاهش یافته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۹۳ را غیر واقع‌بینانه توصیف کرد و گفت: بخشهای متعددی از بودجه با بی‌تدبیری به نگارش در آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی زاهدی در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز - یکشنبه - کجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران به امریکا اعتماد ندارد، گفت: در مذاکرات هسته‌ای ما به رفتار آمریکا خوش بین نیستیم و از حقوق بحق خودمان کوتاه نمی‌آییم و باید در مذاکرات تحقیقات و توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: غرب باید بداند ایران قدرت جدی و اول منطقه است و عدم توجه به نقش ایران موجب عدم پیشرفت در حل مسائل می‌شود و عدم دعوت از ایران در کنفرانس ژنو ۲ مسئله سوریه حل نخواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش با اشاره به مرگ ماجد الماجد اظهار داشت: وزارت خارجه باید نسبت به مرگ مشکوک این فرد توجه جدی کند، چرا که وی معدنی از تروریسم و حامیان آن بود و در این ترور آمریکا نقش جدی داشته است.

زاهدی در ادامه صحبتها‌ی خویش به لایحه بودجه ۹۳ پرداخت و ادامه داد: من از کمیسیون تلفیق می خواهم که به بخش درآمدها و هزینه وسواس جدی داشته باشد، ‌چرا که نسبت به این مسئله نگرانیهایی وجود دارد. براساس برنامه ۵ توسعه کلیه سازمان‌ها باید نیم‌تا‌سه درصد از بودجه خویش را برای پژوهش هزینه کنند و برای اولین بار در بودجه ۹۳ به این مسئله توجه نشده است و بودجه پژوهش چیزی در حدود۴۲‌ / ۰ درصد‌است که باید این مقدار در بودجه امسال ۳ درصد باشد.

نماینده کرمان در ادامه افزود: در لایحه بودجه اثری از پرداخت یارانه چه به شکل نقدی و غیر‌نقدی نیست که این می تواند موجب اعتراضاتی شود.

وی با بیان اینکه بخش مالیات لایحه بودجه به شکلی غیر‌واقع‌بینانه برنامه ریزی شده است، ‌تصریح کرد: بخش‌های متعددی از بودجه با بی‌تدبیری به نگارش در آمده است. مثلا در بودجه سال ۹۲ میزان مالیات استان کرمان ۱۰۷۹ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که امسال به ۱۷۰۰ میلیارد رسیده است می خواهم بگویم چه تحول و جهتی در استان کرمان شکل گرفته است که با افزایش ۷۰ درصدی مالیات روبرو بوده‌ایم این افزایش موجب فرار سرمایه و فشار به اقشار مستضعف جامعه می شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه برای اجرای عدالت در دانشگاه پیشنهاد بودجه سرانه دانشجویی را می دهم، گفت: صندوق حمایت از دانشجویان در خطر است. بخش غذای دانشجویی از این صندوق گرفته شده واگر ما با بحران غذای دانشجویی روبرو شویم چه کسی پاسخگو است؟ وام دانشجویی نیز کاهش یافته است.

زاهدی با بیان اینکه حقوق بازنشسنتگی فرهنگیان باید مورد توجه قرار بگیرد، تأکید کرد: متأسفانه اقشار بازنشسته با مشکلات متعدددی در خصوص حقوقشان روبرو هستند، اعضای هیئت علمی بازنشسته قبل از سال ۸۴ حقوقشان از میزان دریافتی فرهنگیان فعلی کمتر است و باید دوستان نماینده به این مسئله عنایت داشته باشند.

رئیس کمیسیون آموزش در ادامه با بیان اینکه می‌خواهم به وزرای علوم و آموزش و پرورش تذکر بدهم، خاطر‌نشان کرد: مقام معظم رهبری همواره گفته‌اند که دانشگاهها نبایند جولانگاه احزاب شود‌. در انتصابات اخیر وزارت علوم حرکتی سیاسی به نفع یک جریان خاص صورت گرفته است که این مسئله به نفع دانشگاهها نیست.

وی ادامه داد: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم در انتصابات نگاه سیاسی را کنار بگذارد که متأسفانه نگاه ایشان کاملا سیاسی است. سند تحول در آموزش و پرورش را نمی توان با این نگاه اجرا کرد.

نماینده کرمان در آخر با بیان اینکه کرمان تشنه است، گفت: کرمان سالهای بسیاری با خشکسالی روبرو بوده است و از مهر تا‌کنون فقط ۱۰ میلیمتر بارندگی داشته است و من می خواهم دوستان نماینده با عنایت به این مسئله به بودجه این استان توجه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز