خبرگزاری کار ایران

گروه موسوم به «شورای ملی سوریه» در نشست ژنو۲ شرکت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۰۹

کنفرانس ژنو۲ تلاش می‌کند نظام حاکم بر سوریه و مخالفان را در وضعیت برابر قرار دهد و این گروه چنین مساله‌ای را رد می‌کند.

گروه موسوم به «شورای ملی سوریه» از گروه‌های عضو ائتلاف مخالفان سوری در خارج اعلام کرد که در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ شرکت نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سمیر النشار» عضو گروه موسوم به شورای ملی سوریه گفت که این گروه پس از برگزاری نشست با هیئت‌هایی از گروه موسوم به «دوستان سوریه»، «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و وزارت خارجه روسیه به این نتیجه رسیده که دلیلی برای شرکت در کنفرانس ژنو۲ وجود ندارد.

النشار افزود که مخالفان در این دیدار‌ها ملاحظه کردند که جامعه جهانی چیز جدیدی ارائه نکرده است تا نظر این گروه برای شرکت نکردن در کنفرانس ژنو۲ تغییر کند.

وی تصریح کرد که کنفرانس ژنو۲ تلاش می‌کند نظام حاکم بر سوریه و مخالفان را در وضعیت برابر قرار دهد و این گروه چنین مساله‌ای را رد می‌کند.

النشار در ادامه گفت که ائتلاف مخالفان سوری در ‌‌نهایت تصمیم به عدم شرکت در کنفرانس ژنو می‌گیرد زیرا نه فقط شورای ملی سوریه بلکه بسیاری از گروه‌های دیگر در این ائتلاف با شرکت در نشست ژنو۲ مخالف هستند.

وی تاکید کرد که گروه‌های مسلح در سوریه نیز با شرکت در کنفرانس ژنو۲ مخالف هستند و این به معنای برگزار نشدن کنفرانس است.

گروه موسوم به شورای ملی سوریه بار‌ها با شرکت در کنفرانس ژنو۲ مخالفت کرده و شرط حضورش را کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت اعلام کرده است، دولت سوریه نیز در مقابل تأکید کرده است که هرگز برای تحویل قدرت به مخالفان به نشست ژنو۲ نمی‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز