خبرگزاری کار ایران

شب شعر قصیده‌های غروب برگزار شد

کد خبر : ۱۳۳۲۵۹

حمید سبزواری، مشفق کاشانی، موسوی گرمارودی، اکبر آزاد، صابر خراسانی، ناصر فیض، عبداالجبار کاکایی و سعید بیابانکی در شب شعر قصیده‌های غروب شعرخوانی کردند.

ایلنا: محفل شعرخوانی با حضور شاعران به پاس بنده پرافتخار حق؛ محمد مصطفی(ص) که هر روز، روز او و هر لحظه یاد اوست، با استقبال و حضور محبانش در فرهنگسرای فردوس و در برنامه‌ای با عنوان «قصیده‌های غروب» برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این محفل معنوی که همزمان با رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) توسط مدیریت فرهنگی هنر شهرداری منطقه ۵ برگزار شد، میزبان حمید سبزواری، مشفق کاشانی، موسوی گرمارودی، اکبر آزاد، صابر خراسانی، ناصر فیض، عبداالجبار کاکایی و سعید بیابانکی بود.

این برنامه؛ ۸ دی ماه؛ با طنین صوت قرآن آغاز شد و سپس اشعاری از هر یک از مهمانان و شاعران حاضر قرائت شد. صدای ساز عود «اردوان عابدی پور» که اجرای زنده داشت؛ همراه هر یک از شاعرانی بود که برای شعرخوانی روی سن حاضر می‌شد.

ناصر امین زاده(مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ و رئیس فرهنگسرای فردوس) در مراسم گفت: جایگاه امروز شعر مذهبی و آیینی به عنوان یک هنر ناب دینی، بسیار برجسته و از جایگاه ویژه ای میان مخاطبان برخوردار است.

بامین زاده گفت: زبان هنر یکی از موثرترین ابزارها و مقوله‌ها به شمار می‌رود و در این میان شعر نیز زبان بسیار لطیف و گویایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شعر آئینی به عنوان یک هنر ناب دینی، جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان دارد، افزود: با توجه به اینکه اشعار آئینی بسیار برجسته و در وصف حال تاریخ و بزرگان دین است، بنابراین وسیله انتقال پیام و مفاهیم بلند دینی به مردم بوده و هست.

رئیس فرهنگسرای فردوس گفت: در تلاش هستیم تا جایگاه شعر آئینی و شاخه‌های آن نظیر شعر نبوی، فاطمی، علوی، عاشورایی، رضوی، مهدوی و حتی شعر دفاع مقدس را در فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگسرای فردوس به صورت ویژه دنبال کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز