خبرگزاری کار ایران

عراقچی در پاسخ به ایلنا مطرح کرد؛

احتمال انجام مذکرات نهایی در اواخر ژانویه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۱۴

طرف مقابل می‌خواهد امتیازاتی را که نتوانستند در توافقنامه بگیرند، از تفسیر توافقنامه بدست بیاورند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد: طرف مقابل می خواهد امتیازاتی را که نتوانستند در توافقنامه بگیرند، از تفسیر توافقنامه بدست بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس عراقچی در نشست پرسش و پاسخ خود در دانشکده خبر در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص مذاکرات کارشناسی ایران و ۱ + ۵ که دور سوم آن فردا برگزار می‌شود، گفت: نشست کارشناسی فردا یک روزه خواهد بود و در این نشست در خصوص نحوه اجرای توافقنامه ژنو بحثمی شود، زیرا توافقات در ژنو کلی بود و در خصوص اجرای آن نیاز به مذاکره و بحثو گفتگو وجود دارد.

وی افزود: برای مثال در نشست فردا بحث‌های فنی همچون چگونگی از بین بردن، اکسید کردن و یا روش های دیگر برای صد کیلو اورانیوم مازاد ۲۰ درصد خواهد بود.

عراقچی ادامه داد: تاکنون ۸ روز مذاکره با حضور کارشناسان صورت گرفته و در خصوص تفسیرهای مختلف از توافقنامه ژنو بحثو گفتگو می شود. با توجه به همین آنها می خواهند امتیازاتی را که نتوانستند در توافقنامه بگیرند، از تفسیر توافقنامه بدست بیاورند. به همین خاطر است که کار به کندی پیش می رود.

وی با اشاره به زمان باقی مانده از گام اول توافقنامه گفت: ۵ ماه تا پایان گام نخست مانده است و اگر همه چیز خوب باشد آخر ژانویه زمان مذکرات گام نهایی خود را طی می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز