خبرگزاری کار ایران

افضلی فرد در جمع خبرنگاران:

لازم باشد کمیسیون اصل ۹۰ بابک زنجانی را به مجلس احضار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۹۶

پرونده‌های بابک زنجانی در بانک مرکزی هنوز مفتوح است / مقرر شد که از این پس خبرهای مربوط به این موضوع را به جای مسئولان رده دوم و سوم بانک مرکزی از سیف دریافت کنیم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس با بیان اینکه قطعا پرونده بدهی‌های بابک زنجانی به بانک مرکزی هنوز مفتوح است، گفت: به علت وجود تناقضات در اظهارات مسئولان بانک مرکزی اگر لازم باشد کمیسیون اصل ۹۰ بابک زنجانی را به مجلس احضار می‌کند.

به گزارش ایلنا، مصطفی افضلی فرد امروز یکشنبه ۸ دی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره پرداخت بدهی بابک زنجانی به بانک مرکزی گفت: به طور حتم هر فردی که به بانک مرکزی پولی را بدهکار است باید آنرا در زمان مقرر پرداخت کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعات مطرح شده درباره پرداخت بدهی بابک زنجانی به بانک مرکزی براساس گفته‌های مسئولان بانک مرکزی ور ئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس بوده است افزود: من به علت اظهارات تناقض گویانه مسئولان روز پنجشنبه هفته گذشته با سیف رئیس بانک مرکزی صحبت کردم و در این مکالمه از بروز و مطرح شدن اظهارات وگزارش‌های متناقض گله کردم از طرفی دیگر در این مکالمه مقرر شد که از این پس خبرهای مربوط به این موضوع را به جای مسئولان رده دوم و سوم بانک مرکزی از سیف دریافت کنیم.

وی با اعلام اینکه براساس اظهارات سیف رئیس کل بانک مرکزی هیچ مستنداتی مبنی بر پرداخت بدهی بابک زنجانی به بانک مرکزی تصریح کرد: برای تعیین تکلیف این موضوعات و رفع تناقضات اظهارات مسئولان، کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس روز گذشته جلسه‌ای را با حضور گودرزی معاون بانک مرکزی برگزار کرد و براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده قرار است که نشستی هم در شنبه هفته آتی برگزار شود.

افضلی فرد با تاکید بر اینکه پرونده‌های بابک زنجانی در بانک مرکزی هنوز مفتوح است افزود: قطعا مسئولان بانک مرکزی در هفته ‌آینده با حضور در مجلس توضیحاتی را درباره دلایل اظهارات متناقض خود ارائه می‌کنند از طرف دیگر کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس پس از استماع نظرات این مسئولان موضع و گزارش نهایی خود را ارائه می‌کنند.

این نماینده در مجلس نهم با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر جعل اسناد پرداخت بدهی‌ها به بانک مرکزی از سوی بابک زنجانی یادآور شد: قطعا این موضوع در نشست‌های آتی این کمیسیون‌ بررسی می شود از طرف دیگر ما در چند روز اخیر شاهد بودیم که برخی از مسئولان بانک مرکزی اعلام می‌کنند که مستندات پرداخت بدهی بابک زنجانی جعلی است و برخی هم می‌گویند که وی برای پرداخت بدهی فرایند قانونی را طی کرده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس با بیان اینکه قطعا اگر لازم باشد ما بار دیگر بابک زنجانی را برای پاره ای از توضیحات به این کمیسیون دعوت می‌کنیم افزود به طور حتم کمیسیون اصل ۹۰ از اختیارات قانونی خود برای بررسی موضوعات و تعیین و تکلیف ‌آنها استفاده می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز