خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

انتقال پایتخت مقرون به صرفه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۶۵

شهرداری‌ها تمام امورات مردم را انجام می‌دهند اما اهمیت آن‌ها کمتر از وزارت خانه ورزش و امور جوانان و حتی محیط زیست است شهرداری‌ها در دولت جایی ندارند و باید این ساختار تغییر یابد.

ایلنا: شهردار تهران گفت: انتقال پایتخت در شرایطی که در پرداخت حقوق و یارانه مشکل داریم مقرون به صرفه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد باقر قالیباف " که در نشست امروز شهرداران کلانشهر‌ها با وزیر کشور، مهم‌ترین چالش کنونی را ساختار اداری و اجرای کشور دانست و تصریح کرد: تجربه نشان داده است که برنامه مدیریت شهری که در قانون سوم و چهارم نوشته شد اما اجرایی نشد و در قانون پنجم به طور کامل حذف شد تنها به دلیل نبود ساختار اداری و اجرایی کشور است که محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: به قانون جدیدی نیاز نداریم، چرا که تنها باید رویکرد‌ها اصلاح شود. شهرداری‌ها در ساختار اداری و اجرایی کشور نادیده گرفته می‌شود در حالی که ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها زندگی می‌کنند دولت باید به تولی‌گری و حاکمیت بپردازند و امور اجرایی و تصدی‌گری را به سازمان‌ها و نهادهای عمومی غیر دولتی همچون شهرداری‌ها واگذار کند.

شهردار تهران ریشه عقب‌ماندگی کشور را مشکل ساختاری دانست و گفت: مجلس برای آلودگی هوا و رفع مشکل جابه‌جایی مرکز سیاسی از تهران را پیشنهاد می‌کند این کار یعنی با وجود مشکلات اقتصادی تخصیص بودجه چندصد هزار میلیارد ریالی، آن هم در شرایطی که در پرداخت حقوق و یارانه دچار مشکل هستیم اینجا به جایی مقرون به صرفه نیست.

قالبیاف با بیان اینکه مخالفت من تنها به دلیل شهردار تهران بودن نیست و آلودگی هوا در اکثر کلان شهر‌ها وجود دارد، تصریح کرد: با این وضعیت اگر پاییتخت را به هرجا منتقل کنیم از کجا معلوم که آن شهر بد‌تر از تهران نشود.

وی همچنین تاکید کرد: شهرداری‌ها تمام امورات مردم را انجام می‌دهند، اما اهمیت آن‌ها کمتر از وزارت خانه ورزش و امور جوانان و حتی محیط زیست است شهرداری‌ها در دولت جایی ندارند و باید این ساختار تغییر یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز