خبرگزاری کار ایران

سوچی در انتخابات سال ۲۰۱۵ میانمار کاندیدا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۷۴

اعلام آمادگی حزب اپوزیسیونی میانمار برای حضور در انتخابات آتی این در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس قانون اساسی این کشور، شهروندانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند(مانند سوچی) نمی‌توانند عهده‌دار سمت ریاست‌جمهوری شوند.

حزب اپوزیسیون میانمار به رهبری «آنگ سان سوچی» اعلام کرد که در انتخابات سال ۲۰۱۵ میلادی اقدام به معرفی کاندیدا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، اعلام آمادگی حزب اپوزیسیونی میانمار برای حضور در انتخابات آتی در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس قانون اساسی این کشور، شهروندانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند(مانند سوچی) نمی‌توانند عهده‌دار سمت ریاست‌جمهوری شوند.

در همین حال، رئیس‌جمهوری میانمار گفته است که در صورتی که مردم در یک انتخابات سوچی را به عنوان رئیس‌جمهوری خود انتخاب کنند، وی نیز با آن موافقت خواهد کرد.

«تین شین» در این مصاحبه بر تعهدات خود درباره تغییرات دموکراتیک تاکید کرده و گفت که با آنگ سان سوچی در این زمینه همکاری می‌کند.

شین پیش از این در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که روند اصلاحات در میانمار برگشت‌ناپذیر است.

تین شین به مدت دو دهه عضو دولت سرکوبگر میانمار بود که سوچی را محکوم به حبس خانگی کرده بود ولی اکنون تبدیل به پرچمدار اصلاحات سیاسی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز