خبرگزاری کار ایران

سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی:

انتقال و نابودی مواد شیمیایی سمی سوریه به تاخیر می‌افتد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۴۰

بدی آب و هوا و تغییر جبهه‌های جنگ داخلی در سوریه باعثتاخیر در تحویل تجهیزات لازم در مراکز شیمیایی سوریه و انتقال آن به بندر لاذقیه می‌شود.

سازمان بین‌المللی ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که انتقال مواد شیمیایی سمی سوریه به خارج از این کشور و نابودی آن‌ها به تأخیر می‌افتد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این سازمان تاکید کرد که بدی آب و هوا و تغییر جبهه‌های جنگ داخلی در سوریه باعثتاخیر در تحویل تجهیزات لازم در مراکز شیمیایی سوریه و انتقال آن به بندر لاذقیه می‌شود.

«فرانز کراوینکلر» رئیس بخش امداد در سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی گفت که به احتمال زیاد انتقال و نابودی مواد شیمیایی سمی سوریه به تأخیر می‌افتد.

کراوینکلر افزود که چندین عامل خارجی از جمله بدی آب و هوا باعثمی‌شود که برخی تجهیزات لازم برای انتقال مواد شیمیایی سمی در زمان مقرر تحویل داده نشود.

پیش از این دمشق با انتقال مواد شیمیایی سمی بسیار خطرناک از جمله ۲۰ تن گاز خردل از طریق بندر لاذقیه به خارج از این کشور تا ۳۱ دسامبر موافقت کرده بود تا پس از آن به شکلی امن و به دور از منطقه جنگی نابود شود.

جمعه گذشته نیز یک دیپلمات روس گفت که انتقال مواد شیمیایی سمی به خارج از سوریه به علت خطرات زیاد برای انتقال این مواد به بندر لاذقیه، با تاخیر صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز