خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت سرلشکر صفوی به مناسبت درگذشت سید علی اکبر پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۸۳

سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل، طی پیامی درگذشت استاد سید علی اکبر پرورش را تسلیت گفت.

سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل، طی پیامی درگذشت استاد سید علی اکبر پرورش را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام دستیار فرماندهی معظم کل قوا به شرح زیر است:

«انّا للّه و انّا الیه راجعون

مردم شریف اصفهان و خانواده محترم استاد سید علی اکبر پرورش(رحمت‌الله علیه)

خبر در گذشت استاد اخلاق، معلم بزرگوارمان، این بنده حقیر و همه شاگردان ایشان را در غم فروبرد.

استاد سید علی اکبرپرورش که مرد علم و عمل و پرورش یافته در دامان اسلام ناب بود به دیار باقی شتافت. او که عمر بابرکت خود را در صراط مستقیم ایمان و عمل صالح صرف نمود، آنچه را داشت در طبق اخلاص، در امر تعلیم و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز انقلاب و نظام قرار داد و هرجا که لازم بود در صحنه های مبارزه با طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از آن پیشتاز بود.

استاد پرورش برای من یک معلم و الگو بود که به فضل، توفیق و عنایات الهی توانست خدمات ‏‏بزرگی را به انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و اصفهان ارائه دهد. آن استاد برجسته، یک چهره ماندگار و ستون فکری و اندیشه ای برای جوانان ایران و اصفهان بود.

آن عزیز سفر کرده مبارزی خستگی ناپذیر در برپائی و ترویج و تحکیم انقلاب، حاضر فعال در شورای عالی دفاع، در وزارت آموزش و پرورش ومجلس شورای اسلامی بود و مقطع حساس دفاع مقدس نیز او پشتیبان فکری رزمندگان و فرماندهان و همواره و در خط امام و ولایت بود.

بسیاری از جوانان انقلابی که بعدا توانستند ‏‏در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در مدیریت های کلان کشور مسؤلیت بپذیرند کادرهای جوانی ‏‏بودند که تحت تربیت و ‏‏آموزش های آقای پرورش قرار گرفتند و از موثرترین، متعادلترین و دلسوزترین افرادی هستند که در طول سال ‏‏های بعد از انقلاب در سطح ملی توانستند مسؤلیت های سنگینی را به عهده بگیرند. ‏

استاد پرورش در لایه های مختلف به فعالیت های فرهنگی، فکری، سیاسی و حتی ‏‏نظامی می پرداخت. آن مرحوم جلیل القدر دو دوره نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی بودند و چند سال ‏‏وزیرآموزش و پرورش و به مدت سه سال در شورای عالی دفاع در زمان جنگ حضور موثری داشتند به ‏‏واقع ایشان در حمایت از رزمندگان بسیجی، سپاهی و ارتشی، تصمیم گیری برای عملیات هجومی از جمله ‏‏در شکست حصرآبادان نقش بسیار فعالی داشت. ‏

استاد پرورش، شخصیتی وارسته، متواضع و ولایتمدار بود که به تأسی از اجداد طاهرینش عمر پربرکت خود را در مجاهدت بی دریغ در راه حق سپری نمود و اینک سوگ اورا به مردم شریف اصفهان و ملت بزرگ ایران، خصوصا به همسر صابر، فرزندان و خانواده محترم، یاران و دوستان و همه متعلمینی که محضر ایشان را درک کرده اند، تسلیت عرض نموده و از درگاه احدیت برای آن استاد عالیمقام، رضوان الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا

سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز