خبرگزاری کار ایران

اردوگاه‌های کار اجباری در چین برچیده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۲۲

کمیته دائمی کنگره خلق چین به طور رسمی پیشنهاد باطل کردن اسناد و موارد قانونی مربوط به اردوگاه‌های «بازآموزی از طریق کار» را پذیرفت.

دولت چین در راستای اصلاحاتی که «شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری این کشور وعده به انجام آن داده است، از برچیده شدن اردوگاه‌های کار اجباری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته دائمی کنگره خلق چین به طور رسمی پیشنهاد باطل کردن اسناد و موارد قانونی مربوط به اردوگاه‌های «بازآموزی از طریق کار» را پذیرفت.

علاوه بر برچیدن اردوگاه‌های کار اجباری، اصلاح قانون تک‌فرزندی، واگذاری سهام واحدهای صنعتی به بخش خصوصی و کاهش شمار جرایمی که مشمول حکم اعدام هستند، از جمله دیگر اصلاحات پیشنهادی شی است.

بر اساس اصلاحات در قانون تک‌فرزندی، والدینی که یکی از آن‌ها خود تک‌فرزند است، اجازه دارند دو فرزند داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین اقدامات سیاسی و اجتماعی، برچیدن اردوگاه‌های کار اجباری موسوم به «اردوگاه‌های تربیتی کار» است. سیستم «تربیت از طریق کار» به مقام‌های قضایی چین اجازه می‌دهد، متهمان عادی و سیاسی را بدون گذراندن مراحل قضایی تا سه سال به اردوگاه‌های کار اجباری بفرستند. طبق این سیستم که پیوسته مورد اعتراض‌های بین‌المللی بوده، بسیاری از مخالفان دولت بخشی از عمرشان را در زندان‌های مخوف و‌ گاه مخفی سپری کرده‌اند.

یکی دیگر از اقدام‌های دولت چین کاهش شمار جرایمی است که می‌توان برای آن‌ها حکم اعدام صادر کرد. در سند راهبردی آمده است که این تحول قضایی «گام به گام» صورت خواهد گرفت.

سند راهبردی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین راه را برای ایجاد «بانک‌های کوچک و متوسط» خصوصی هموار کرده است. همچنین برای بخش خصوصی این امکان فراهم شده که در واحدهای صنعتی دولتی سهیم شود.

رقابت‌های خصوصی در بخش انرژی، آب، نفت، گاز، ارتباطات و حمل ‌و نقل نیز تضمین شده است.

همچنین شرایط نقل مکان و کوچ روستاییانی که در شهر‌ها کار می‌کنند، آسان خواهد شد. در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیون روستایی که در شهر‌ها شاغل هستند، اجازه سکونت در محل کار خود را ندارند.

رشد اقتصادی چین در سال گذشته میلادی ۷/۷ درصد بود که نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشت. حکومت چین مصمم است با ایجاد اصلاحات گسترده توان اقتصادی کشور را بالا ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز