خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در قم:

به آمریکا اعتمادی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۶۶

موافق شعار مرگ بر آمریکا در ۱۳ آبان بودم / اصولا در عرصه بین المللی سخن از اطمینان، معنایی ندارد / ملت ایران در انتخابات اخیر، بر خلاف تحلیل دشمنان خود عمل کرد.

ایلنا: وزیر کشور با بیان این که به آمریکا اعتمادی نداریم، گفت: در مذاکرات با کشورهای غربی، بنا بر اعتماد نیست، اما بنا بر احقاق حق است و از این رو باید به هر روزنه ای که حقوق ملت ایران از آن دیده شود توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمدرضا رحمانی فضلی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، پس از بیان سخنانی در خصوص جایگاه قم در صحنه ملی و بین المللی، به تحریم ها و تهدیدهای دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان ما در چند سال اخیر، بر این باور غلط خود تکیه داشتند که تحریم، عنصر اصلی برای از پا در آوردن ایران است و فکر می کردند با توجه به مشکلاتی که در زمینه های اقتصادی بر مردم وجود دارد، انتخابات اخیر در کشورمان، می تواند نقطه شروع دیگری برای راه اندازی آشوب های دیگر در کشور باشد، اما با لطف خداوند، شاهد برگزاری انتخاباتی آرام اما با شکوه و با نتیجه مطلوب در کشور بودیم؛ دشمن هم فهمید که ملت ایران بر خلاف تحلیل های آنان عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به برپایی مراسم ۱۳ آبان امسال و سردادن شعار " مرگ بر آمریکا " در آن و بیان این مطلب که بنده موافق سردادن این شعار در این مراسم بودم، گفت: ملت ایران در این مراسم، جواب محکمی به غربی ها داد و دقیقا بعد از مراسم ۱۳ آبان بود که شاهد چرخش موضع بین المللی نسبت به ایران بودیم؛ این اتفاقات رخ داد و ما توانستیم در عرصه بین المللی مذاکرات را به نفع ملت ایران به پیش ببریم.

وزیر کشور با اشاره به مذاکرات هسته ای اخیر کشورمان با گروه ۱ + ۵ و همچنین آمریکا و بیان این مطلب که تمام تلاش ما در مذاکرات، دفاع از حقوق ملت است، گفت: هیچ وقت به آمریکا اعتماد نداشته و آن ها را باور نداریم، چون به آن ها اطمینان نداریم؛ البته اصولا در عرصه بین المللی سخن از اطمینان، معنایی ندارد و هر طرف به دنبال غفلت یکی از طرف ها و بهره برداری به نفع خود است.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که در صحنه بین المللی با شری رو به رو هستیم که با درایت رهبر معظم ا نقلاب، حمایت مردم و تدبیر دولت باید وارد عرصه مذاکرات با آن ها شویم و از این جهت هوشیاری دولت خیلی مهم تر است.

رحمانی فضلی گفت: در مذاکرات با کشورهای غربی، بنا بر اعتماد نیست، اما بنا بر احقاق حق است و از این رو باید به هر روزنه ای که حقوق ملت ایران از آن دیده شود توجه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز