خبرگزاری کار ایران

عمران الزعبی:

عربستان مسئول مستقیم تروریسم جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۹۷

عربستان مسئول مستقیم تروریسم جهانی و مسئول حوادث۱۱سپتامبر در آمریکا و حوادثی است که چچن و افغانستان شاهد آن بوده است.

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه، عربستان سعودی را مسئول مستقیم تروریسم در جهان دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الزعبی در دیدار با هیئتی از فعالان استرالیایی که برای اعلام همبستگی با سوریه به دمشق سفر کرده‌اند، گفت که در صورت دخالت نکردن جهان برای اعمال فشار بر کشورهای عربستان، ترکیه، اردن و دیگر کشورهایی که به سوریه تروریست می‌فرستند، بحران در این کشور ادامه خواهد داشت.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تاکید کرد که عربستان مسئول مستقیم تروریسم جهانی و مسئول حوادث۱۱سپتامبر در آمریکا و حوادثی است که چچن و افغانستان شاهد آن بوده است.

وی عربستان را مسئول هدایت، حمایت مالی و برنامه‌ریزی برای اقدام‌های تروریستی در جهان دانست و گفت که به علت پول عربستان، جهان سخنی از نقش این کشور در تروریسم جهانی به میان نمی‌آورد.

الزعبی در ادامه تصریح کرد که جنگ سوریه علیه گروه‌های تروریستی مسلح فقط جنگ این کشور علیه این گروه‌ها نیست بلکه جنگ جهان متمدن علیه تکفیر و تروریسم است.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه بر مشارکت کشورش در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ تاکید کرد و گفت که دمشق در این کنفرانس بدون پیش‌شرط شرکت می‌کند و امیدوار است که در این کنفرانس تصمیم‌هایی برای مشارکت همه کشورها در مبارزه علیه تروریسم اتخاذ شود.

وی در این دیدار از بی‌توجهی سازمان ملل و کشورهای غربی و عربی نسبت به کشتار غیرنظامیان در مناطقی نظیر «عدار» توسط گروه‌های تروریستی به شدت انتقاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز