خبرگزاری کار ایران

طرح بین‌المللی نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۰۴

بر اساس طرح سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی، مواد شیمیایی سوریه با استفاده از کامیون‌های زره‌پوش روسی و با کمک دوربین‌های چینی و سیستم‌های جی‌پی‌اس آمریکایی به خارج از سوریه منتقل می‌شود.

سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی طرح خود را برای نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس طرح سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی، مواد شیمیایی سوریه با استفاده از کامیون‌های زره‌پوش روسی و با کمک دوربین‌های چینی و سیستم‌های جی‌پی‌اس آمریکایی به خارج از سوریه منتقل می‌شود.

«احمد اوزومجو» مدیر سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی گفت که پس از انتقال مواد شیمیایی سوریه به بندر «لاذقیه»، دو کشتی دانمارکی و نروژی این مواد را به کشتی آمریکایی «ام وی کیپ رای» برای نابودی منتقل می‌کنند. ‌ ام وی کیپ رای در سواحل ایتالیا لنگر انداخته است.

اوزومجو افزود که کشتی‌های دانمارکی و نروژی طی چند نوبت مواد شیمیایی را از سواحل سوریه به کشتی آمریکایی منتقل می‌کنند.

وی تصریح کرد که کار‌شناسان فنلاندی در عملیات از بین بردن آلودگی کمک می‌کنند و روسیه نیز برای تامین امنیت عملیات دریایی انتقال مواد شیمیایی در بندر لاذقیه و آب‌های سوریه چند کشتی خود را به کار می‌گیرد.

اوزومجو در ادامه گفت که چین علاوه بر دوربین‌های لازم برای اطمینان از انتقال مواد شیمیایی سوریه ۱۰ آمبولانس در اختیار سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی قرار می‌دهد.

وی همچنین گفت که احتمال تغییر زمان اجرای طرح نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه به علت مشکلات مربوط به اوضاع امنیتی و اوضاع آب و هوایی وجود دارد.

اوزومجو تاکید کرد که سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی امکان تاخیر در این طرح را نیز مدنظر قرار داده است زیرا این سازمان و سازمان ملل تمام تلاش خود را برای خروج مواد شیمیایی خطرناک از خاک سوریه تا پایان سال جاری به کار خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز