خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید:

تصمیمی برای عفو اسنودن نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۲۰

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که موضع دولت آمریکا در قبال اسنودن تغییری نکرده است و وی در صورت بازگشت به کشور محاکمه خواهد شد.

کاخ سفید مواضع یکی از مقام‌های آژانس امنیت ملی آمریکا درباره احتمال عفو «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق این آژانس را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که موضع دولت آمریکا در قبال اسنودن تغییری نکرده است و وی در صورت بازگشت به کشور محاکمه خواهد شد.

پیش از این برخی منابع خبری گزارش داده بودند که آژانس امنیت ملی آمریکا به دنبال معامله با اسنودن است تا در صورت بازگرداندن باقی مدارک طبقه‌بندی شده این کشور، عفو شود.

«مایکل هایدن» رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) نیز پیش از این تاکید کرده بود که با عفو اسنودن مخالف است.

وی با تاکید بر این‌که با عفو اسنودن به شدت مخالف است، گفت که در پیش گرفتن چنین رویکردی به افرادی مانند وی اجازه می‌دهد در آینده دست به اقدام‌هایی مشابه بزنند.

هایدن افزود که آمریکا هرگز متوجه نخواهد شد که اسنودن اسناد بیشتری در اختیار دارد یا خیر، به همین دلیل وی برگ برنده را در اختیار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، روسیه به اسنودن پناهندگی یک ساله اعطا کرده و وی در حال حاضر در این کشور اقامت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز