خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری / ۱ /

تماس ظریف با کری و اشتون؛ درباره چگونگی ادامه مذاکرات بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۶۹

همه جزئیات اخبار قابل انتشار نیست، اما وزیر خارجه آمریکا در تماس با آقای ظریف؛ درخصوص چگونگی ادامه مذاکرات تبادل نظر کرد / چنانچه از ایران برای نشست ژنو دعوت شود؛ تلاش می‌کنیم هر آنچه برای امنیت سوریه نیاز است با روش سیاسی و بدون پیش شرط انجام دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در توضیح پیرامون مذاکره تفنی ظریف با جان کری(وزیر امور خارجه آمریکا) و کا‌ترین اشتون(مسوول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا) گفت: در این تماس‌ها در مورد چگونگی ادامه مذاکرات بحثو تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در نشست خبری امروز - سه شنبه ۲۶ آذر - درخصوص محتوای تماس تلفنی وزیر امورخارجه آمریکا با ظریف گفت: همه جزئیات اخبار قابل انتشار نیست، اما وزیر خارجه آمریکا در تماسی که با آقای ظریف داشت درخصوص چگونگی ادامه مذاکرات بحثو تبادل نظر کرد.

همچنین آقای ظریف و عراقچی نیز تماس‌هایی با اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتند که این تماس‌ها بسیار عادی و برای حفظ و ادامه مذاکرات تماس‌هایی طبیعی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز آقای عراقچی و خانم اشتون دیداری با هم خواهند داشت که برای بررسی آخرین وضعیت در خصوص ازسرگیری مذاکرات خواهد بود که البته پیش از این نیز آقای عراقچی دیدارهایی با معاون خانم اشتون داشته‌اند.

افخم در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ایران برای پیگیری وضعیت هویت شهدای جنگ با عراق چه اقداماتی انجام خواهد داد، اظهار کرد: به طور مستمر گفتگو‌ها و رایزنی‌هایی با مسئولان عراقی داریم که در آن به تعیین وضعیت هویت شهدا و افراد مفقودالاثر به نحوی که ابهام و سوالی بی‌پاسخی نماند از سوی ما پیگیری می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حضور ایران در نشست ژنو ۲ ابراز داشت: هنوز هیچ کشوری به این نشست دعوت نشده است و چنانچه از جمهوری اسلامی ایران دعوت شود تلاش می‌کنیم هر آنچه برای امنیت و آرامش سوریه نیاز است با روش سیاسی و البته بدون پیش شرط انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز