خبرگزاری کار ایران

با حضور پررنگ زنان؛

کابینه آلمان به طور رسمی معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۶۰

دموکرات مسیحی‌ها در مجموع شش وزارتخانه را در اختیار دارند و در این میان «اورزولا فن درلاین» وزیر خانواده کابینه پیشین، به‌عنوان وزیر دفاع آلمان تعیین شده است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان شامگاه گذشته به طور رسمی اعضای کابینه از حزب خود را معرفی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، دموکرات مسیحی‌ها در مجموع شش وزارتخانه را در اختیار دارند و در این میان «اورزولا فن درلاین» وزیر خانواده کابینه پیشین، به‌عنوان وزیر دفاع آلمان تعیین شده است.

این نخستین بار در تاریخ آلمان است که یک زن در رأس وزارت دفاع قرار می‌گیرد.

گذشته از آنگلا مرکل و رئیس دفتر وی، وزارت‌خانه‌های کشور، دفاع، دارایی و سلامت نیز در اختیار دموکرات مسیحی‌ها است.

«وولفگانگ شویبله» از معدود وزرایی است که در دولت جدید سمت خود را حفظ کرده است. وی همچنان در رأس وزارت دارایی باقی می‌ماند.

سوسیال مسیحی‌ها که شاخه حزب دموکرات مسیحی در ایالت بایرن آلمان هستند هم سه وزارتخانه را مدیریت خواهند کرد. «هورت زه‌هوفر» رئیس این حزب و رئیس دولت بایرن، ساعتی پیش از آنگلا مرکل سه وزیر یادشده را معرفی کرد. بر این اساس، «هانس پتر فریدریش» که تا کنون در رأس وزارت کشور بود، وزارتخانه کشاورزی را تحویل می‌گیرد. همچنین «الکساندر دوبرینت» دبیرکل سوسیال مسیحی‌های آلمان، هدایت وزارت حمل‌ و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال را عهده‌دار می‌شود. «گرد مولر» هم وزیر توسعه و همکاری‌های اقتصادی کابینه سوم مرکل خواهد بود.

یک رخداد تاریخی دیگر حضور یک زن ترک‌تبار در دولت جدید آلمان است. «آیدان اوزوگز» از حزب سوسیال دموکرات مشاور آنگلا مرکل در امور هم‌پیوندی اجتماعی خواهد بود.

حزب سوسیال مسیحی که با دموکرات مسیحی‌ها و سوسیال مسیحی‌ها دولت «ائتلاف بزرگ» را تشکیل داده، شش وزارتخانه را در اختیار خواهد داشت. «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات‌ها در پارلمان سراسری، جانشین «گیدو وستروله» وزیر خارجه شده است. اشتاین‌مایر در دولت اسبق مرکل(۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹) هم وزیر خارجه بود.

«آندریا نارلس» دیگر زن حاضر در دولت جدید آلمان است. دبیرکل سوسیال دومکرات‌های آلمان وزیر کار خواهد بود. «هایکو ماس» نیز وزیر دادگستری و امور مصرف‌کنندگان آلمان خواهد بود.

«باربارا هندریکس» و «مانوئلا شوزیگ» دو زن دیگر از حزب سوسیال دمکرات آلمان هستند که وزارتخانه‌های محیط زیست و خانواده را هدایت خواهند کرد.

«زیگمار گابریل» رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان هم قائم مقام آنگلا مرکل خواهد بود. وی همچنین در رأس تشکیلاتی خواهد بود که با اقتصاد و انرژی سر و کار دارد و گذار آلمان به انرژی‌های تجدیدپذیر را میسر خواهد کرد. این وظیفه پیش از این در حوزه اختیارات وزارت محیط زیست آلمان بود.

هیئت وزرای آلمان سه‌شنبه – فردا – به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

دموکرات مسیحی‌ها و سوسیال مسیحی‌ها در انتخابات سراسری آلمان در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۴۱ و پنج دهم درصد آرا را به‌دست آوردند. این حزب اگر تنها پنج کرسی دیگر در پارلمان کسب می‌کرد، پیروز قاطع انتخابات بود. حزب سوسیال دمکرات نیز با ۲۷ و پنج دهم درصد آرا دومین حزب پیروز انتخابات بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز