خبرگزاری کار ایران

مصباحی مقدم:

نمایندگان حق تغییر ارقام بودجه را در چهارچوب برنامه دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۶۱

دیوان محاسبات رسیدگی کامل و حسابرسی دقیقی بر هزینه‌کردهای کشور داشته و باید عنوان کرد در کشور ایران دیوان محاسبات بسیار آنلاین است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نمایندگان در بررسی لایحه بودجه حق تغییر و تحول در ارقام و برنامه‌های لایحه در چارچوب برنامه پنجم توسعه را دارند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم در هجدهمین نشست هیات رئیسه و ششمین کنگره سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو، گفت: مهم‌ترین وظیفه دیوان نظارت بر درآمد‌ها و هزینه‌های عمومی کشور است، دیوان محاسبات به دقت همه درآمد‌ها و هزینه‌هایی را تحت نظارت و مراقبت دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: دیوان محاسبات رسیدگی کامل و حسابرسی دقیقی بر هزینه‌کردهای کشور داشته و باید عنوان کرد در کشور ایران دیوان محاسبات بسیار آنلاین است.

وی ادامه داد: حسابرسی‌های دقیق مبنای اصلی نظارت دیوان محاسبات است و در ایران برای حسابرسی‌های مالی از افراد باتجربه و قوی استفاده می‌شود که این افراد تمامی هزینه‌ها و درآمدهای شرکت‌های دولتی و خصوصی را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

مصباحی‌مقدم افزود: کشور ما دارای یک بودجه یکپارچه بوده که در تمام طول سال مبنا قرار می‌گیرد، البته مجلس نیز آن را تصویب کرده و حتی می‌تواند مواد و یا بندهایی از آن را تغییر دهد، اما در برخی کشور‌ها مشاهده می‌شود که بودجه یا مورد تصویب قرار می‌گیرد و یا مجلس آن را رد خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: نمایندگان در بررسی لایحه بودجه حق تغییر و تحول در ارقام و برنامه‌های لایحه در چارچوب برنامه پنجم توسعه را دارند.

وی تصریح کرد: دستگاهی که نظارت بر مصوبات مجلس را انجام می‌دهد دیوان محاسبات است، لذا امیدواریم نشست دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو بتواند منشأ به وجود آمدن تجربیات و ارتقای جایگاه نظارت و شفافیت بودجه‌ها و سلامت دستگاه اداری در هزینه‌کرد‌ها و راهکاری برای جلوگیری از هرگونه تخلف باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خطاب به روسای دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو خاطرنشان کرد: ما با وجود دادستانی دیوان محاسبات رسیدگی قضایی به تخلفات را هم درون خود دیوان داریم که از این جهت مجموعه‌ای جامع و کامل تشکیل داده‌ایم و این مهم منتهی به ایجاد تفریغ بودجه از ناحیه دیوان محاسبات می‌شود که این تفریغ بودجه در مجلس طراحی و در ‌‌نهایت در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد و تمام مردم از طریق رسانه‌های عمومی از آن مطلع می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز