خبرگزاری کار ایران

نشست خبری ظریف با لاوروف: / ۳ /

لاوروف: هر دو طرف باید به توافقات ژنو پایبند باشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۹۷

ایران و روسیه همکاری‌های نزدیکی دارند و این همکاری‌‌ها می‌تواند به رسیدن به توافق نهایی کمک بکند. در حال حاضر توافقی صورت گرفته است که مکتوب شده و هر دو طرف باید به این توافقات پایبند باشند. امیدوارم توافقات صورت گرفته، نهایی و عملی شود و به دیگران نباید اجازه تفسیر دیگری به توافقنامه داد.

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا روسیه و ایران در حاشیه مذاکرات ژنو با یکدیگر دیداری داشته‌اند، ابراز داشت: ما در حاشیه این مذاکرات با یکدیگر دیدارهایی داشتیم که این دیدارها را نیز پنهان نکردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک خود با وزیر امورخارجه روسیه در پاسخ به این سوال که مهمترین مباحثمطرح شده در مذاکرات‌تان با آقای لاوروف چه بود، اظهار داشت: مذاکرات امروز بر حول روابط دراز مدت و همه جانبه ایران و روسیه صورت گرفت و بر گسترش روابط‌مان در تمامی زمینه‌ها تاکید کردیم.

ظریف ادامه داد: در این مذاکرات بر ادامه مشورت‌ها میان مدت تاکید شد و به این نتیجه رسیدیم که که این مشورت‌ها در طی سازوکاری مشخص و زمان‌بندی شده صورت بگیرد تا این گسترده تر از گذشته و به مشکلی مرتب و برنامه ریزی شده باشد.

لاوروف هم در پاسخ به این سوال که روسیه برای تحقق توافقات ژنو چه کرده‌اید، خاطرنشان کرد: ایران و روسیه همکاری‌های نزدیکی دارند و این همکاری‌‌ها می‌تواند به رسیدن به توافق نهایی کمک بکند. در حال حاضر توافقی صورت گرفته است که مکتوب شده و هر دو طرف باید به این توافقات پایبند باشند. امیدوارم توافقات صورت گرفته، نهایی و عملی شود و به دیگران نباید اجازه تفسیر دیگری به توافقنامه داد.

در ادامه، خبرنگار روسی پشت تریبون قرار گرفت و از ظریف پرسید که آیا ایران از شکایت خویش از روسیه مبنی بر عدم تحویل موشک‌های اس ۳۰۰ انصراف می‌دهد، گفت: ایران به اجرای توافقات گذشته اصرار دارد. در سفر گذشته معاون نخست‌وزیر روسیه به ایران، ایشان با مقامات دفاعی دیدار داشته و امیدواریم این طرفین دیگر بتوانند این مسئله را حل کنند.

وزیر امورخارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا روسیه و ایران در حاشیه مذاکرات ژنو با یکدیگر دیداری داشته اند، ابراز‌ داشت: ما در حاشیه این مذاکرات با یکدیگر دیدارهایی داشتیم که این دیدارها را نیز پنهان نکردیم.

وزیر امور‌خارجه مان نیز در این‌باره گفت: ما با تمامی کشورهای عضو ۱ + ۵ در مذاکرات هسته‌ای ژنو دیدارهایی داشتیم. البته دیدارهای ما با روسیه به دلیل نزدیکی مواضع گسترده‌تر بود و ممکن در روز چندین بار با یکدیگر دیدار داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز