خبرگزاری کار ایران

محمدرضا خبار در جمع خبرنگاران؛

دولت بر اساس لابی بودجه‌نویسی نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۴۰

اگر دولت اعتبارات مناسبی داشت قطعاً این منابع را در اجرای پروژه‌ها صرف می‌کرد / نمایندگان بر اساس قانون می‌توانند لایحه بودجه را تغییر دهند و دیگر نیازی به استعفا نبود

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت گذشته جدولی را به بودجه اضافه کرده و بر اساس رایزنی نمایندگان به پروژه های عمرانی اعتبارات اختصاص می داد اما دولت یازدهم با صداقت با نمایندگان صحبت می کند و قصد دارد با اعتبارات عمرانی مشکلات کشور را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا خباز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بودجه سال ۹۳،۳۸ هزار میلیارد به اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است، ابراز داشت: اولویت بندی پروژه‌های عمرانی برای اختصاص بودجه از ابتکارات دولت یازدهم است در حالی که که دولت می‌توانست آن را همانند دولت گذشته به صورت قطره قطره به پروژه‌ها اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه دولت پروژه های عمرانی را اولویت بندی کرده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس پروژه هایی که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند اعتبارات عمرانی اختصاص خواهد یافت.

خباز ادامه داد: استعفای برخی نمایندگان در اعتراض به بودجه استان‌ها بخاطر این است آن ها از این ۲۴۵پروژه‌ای که پیشرفت ۹۰ در صد دارد در منطقه ی آنها وجود ندارد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت گذشته جدولی را به بودجه اضافه کرده و بر اساس رایزنی نمایندگان به پروژه های عمرانی اعتبارات اختصاص می داد، اما دولت یازدهم با صداقت با نمایندگان صحبت می کند و قصد دارد با اعتبارات عمرانی مشکلات کشور را حل کند.

خباز تصریح کرد: بر اساس قانون ۲ درصد از منابع حاصل از فروش نفت به مناطق نفت خیز اختصاص می‌یابد. نمایندگان خوزستان معتقدند که باید در کنار این ۲ درصد اعتبارات مناسبی نیز در بودجه بر این استان در نظر گرفته شود.

وی افزود: نمایندگان بر اساس قانون می‌توانند لایحه بودجه را تغییر دهند و دیگر نیازی به استعفا ندارد چرا که مجلس در این حوزه حرف آخر را می‌زند از طرف دیگر این موضوع باید بیان شود اگر دولت اعتبارات مناسبی داشت قطعاً این منابع را در اجرای پروژه‌ها صرف می‌کرد، از این رو قطعا اختصاص قطره‌چکانی اعتبارات برای تمام پروژه‌های عمرانی کشور هیچ فایده‌ای ندارد.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: به طور مثال با اختصاص اعتباری حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای یک طرح حتی کارگاه آن پروژه نیز تکمیل نمی‌شود.

خباز گفت: دولت در بودجه سالیانه کشور و در اختصاص اعتبارات عمرانی به فضای جغرافیایی و حوزه خاص هیچ نگاهی نداشته و تنها به میزان پیشرفت پروژه‌ها توجه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز