خبرگزاری کار ایران

نماینده اردبیل در مجلس:

دستگاه قضا کار هیات تحقیق و تفخص از تامین اجتماعی را تکمیل کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۷۲

بحران‌های زیست‌محیطی کشور به ویژه آلودگی هوا، پدیده ریزگردها، خشک شدن دریاچه‌ها و تخریب جنگل‌ها نشان از عدم هماهنگی و مشارکت میان مردم، مجلس و دولت برای کاهش آلودگی و حل بحران‌های زیست‌محیطی و بی‌صاحب بودن آلودگی هوا دارد.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه قضا کار خود را در خصوص رسیدگی به موقع، دقیق و قاطع در گزارش تحقیق و تفحص سازمان تأمین اجتماعی تکمیل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، کمال‌الدین پیرمؤذن پیش از ظهر امروز –یکشنبه - در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: حرکت متعهدانه دانشجویی در ایران اسلامی از بلوغ و از عقلانیت برخوردار بوده و دانشگاه همواره در عرصه مقدرات جامعه ما جایگاهی بس برجسته و تأثیر‌گذار داشته و به قول امام راحل(ره) دانشگاه، مبدأ تحولات است.

وی ضمن تقدیر از رئیس‌ جمهور و دولت به جهت تقدیم به موقع بودجه سال ۹۳ افزود: بودجه ۹۳ شفاف، واقع‌گرا، عملیاتی و جامع با نگاه توسعه متوازن استان‌ها و توجه به فاینانس و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا کار خود را در خصوص رسیدگی به موقع، دقیق و قاطع در گزارش تحقیق و تفحص سازمان تأمین اجتماعی تکمیل کند.

پیرمؤذن با بیان اینکه تحقق حماسه اقتصادی اصل و فرض است و باید بدان اهتمام ورزیم، تصریح کرد: با رجز‌خوانی‌ها، به مناظره‌طلبی‌ها، با تندروی‌ها و یا با ایجاد شکاف بین سه قوا کام شیرین ملت را تلخ نکنیم، تا کی باید منتظر می‌شدیم که مدیریت‌های ناآشنای تازه به دوران رسیده، سیاست آزمون و خطا را با هزینه‌ کردن از کیسه ملت ادامه می‌دادند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس طبق سوگند خود موظف به پاسداری از حقوق ملت و ملزم هستند تا در حفظ حقوق همه شهروندان، از اختیارات قانونی خود استفاده کافی به عمل آورند.

نماینده اردبیل با بیان اینکه حق داشتن محیط زیست سالم یکی از حقوق اساسی بشر است، گفت: بحران‌های زیست‌محیطی کشور به ویژه آلودگی هوا، پدیده ریزگردها، خشک شدن دریاچه‌ها و تخریب جنگل‌ها نشان از عدم هماهنگی و مشارکت میان مردم، مجلس و دولت برای کاهش آلودگی و حل بحران‌های زیست‌محیطی و بی‌صاحب بودن آلودگی هوا دارد.

وی ادامه داد: دردآور است که نفس تهران، کلانشهرها و ۲۳ استان کشور از پدیده بزرگ ریزگردها به شمارش افتاده است و موج جدید سرطان در تهران و شهرهای صنعتی کشور ناشی از آلودگی هوا، جان ۵ هزار نفر را می‌گیرد.

پیرموذن با بیان اینکه ایران خسارت حدود ۸ میلیارد دلار در خصوص آلودگی هوا را متحمل می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ساله آمار و ارقام آلودگی هوا افزایش چشمگیر، زیانبار و نابرابری داشته است، بنابراین عموم صاحب‌منصبان کشور به هیچ وجه به این امر بسیار خطیر که از حقوق و مطالبات اساسی ایرانیان است توجه کافی به عمل نمی‌آورند و کماکان باد و باران آلودگی هوای ایران را مدیریت می‌کند.

نماینده اردبیل تصریح کرد: زنگ خطر جدی درباره آلودگی زیانبار هوای تعدادی از شهرهای کشور به صدا در آمده است، به داد ملت برسید، احدی از مسئولان کشور نباید خود را به ناشنوایی بزند.

وی خطاب به استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: استاندار خوزستان فرافکنی و توجیه نکند، این یک بحران ملی است و یک عزم ملی را می‌طلبد و ضرورت تهیه و در اولویت قرار گرفتن طرح یا لایحه به هنگام قانون جامع هوای پاک و تصویب آن و ملحوظ کردن بودجه مکفی برای فصل محیط زیست برای سال آتی برای ملت ایران فوق‌العاده حیاتی است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان اینکه نیاز کشور روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ است، ادامه داد: وزارت نفت هم‌اکنون حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در کشور توزیع می‌کند، این در حالی است باید از هر محل ممکن که شده، چاره‌سازی کند.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان کشور را به جد ملزم کند تا خودروی یورو ۴ تولید کنند و همه خودروها و موتور‌سیکلت‌های موجود در کشور به سیستم استفاده از این فناوری با همکاری سایر بخش‌ها و نیروی انتظامی مجهز کند و واحد‌های صنعتی آلاینده را مجدانه به رفع مشکل و نقصان تأکید کند.

پیرموذن ادامه داد: مجلس در اسرع وقت باید با ارائه طرحی سه فوریتی زمان معاینه فنی خودروها را از ۵ سال به یک سال تقلیل دهد و به اتفاق سایر بخش‌های دولتی، به داد شهروندان برسد.

وی افزود: نمایندگان مجلس در این امر متفق هستند که معضلات و مشکلات عدیده‌ فراروی دولت همگی حاصل سوءمدیریت‌های داخلی و محدودیت‌های بین‌المللی است که به دولت کنونی به ارثرسیده است، آنها اطلاع‌ دارند که بیش از ۹۰ درصد اربا‌ب‌رجوع آنها به دنبال حل مشکلات بیکاری و معیشتی هستند و مراتب صرفا با تحقق حماسه اقتصادی مورد تأکید رهبری که وظیفه ملی و شرعی دولتی‌ها، نمایندگان مجلس و آحاد ملت با انسجام، وفاق و همکاری نزدیک قواست به سرانجام می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز