خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در مجلس / ۲ /

ابعاد رکود تورمی دو سال اخیر بی‌نظیر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۲۹

بودجه در کلیت خود و جدای از چگونگی توزیع منابع میان فعالیت‌های مختلف به عنوان یکی از ابزارهای هدایت اقتصاد کلان مورد توجه قرار می‌گیرد و بنابراین در چهارچوبی از اقتصاد کلان، برای سال پیش رو تنظیم و تدوین می‌شود.

رییس‌جمهور گفت: اشتغال مهمترین مسئله آینده اقتصاد کشور و رکود تورمی مهمترین مسئله فعلی اقتصاد ایران است و جمع ابعاد رکود تورم در دو سال اخیر بی‌نظیر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در جلسه علنی امروز –یکشنبه - مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه بودجه سال ۹۳ به مجلس شورای اسلامی در سخنانی در تشریح ویژگی‌های این بودجه اظهار داشت: بودجه در کلیت خود و جدای از چگونگی توزیع منابع میان فعالیت‌های مختلف به عنوان یکی از ابزارهای هدایت اقتصاد کلان مورد توجه قرار می‌گیرد و بنابراین در چهارچوبی از اقتصاد کلان، برای سال پیش رو تنظیم و تدوین می‌شود.

رئیس‌جمهور گفت: دلیل دوم اهمیت نطق بودجه آن است که این از معدود مناسبت‌هایی است که رئیس‌جمهور نظرات رسمی دولت و در مورد کلیت اقتصاد و نه صرفاً در محدوده بودجه برای نمایندگان محترم و ملت عزیز تبیین می‌کند. بر این اساس به طور معمول نطق بودجه مأخذی برای اتخاذ تصمیم صاحبان سرمایه و کار قرار می‌گیرد و با دقت زیاد مورد توجه عموم واقع می‌شود.

وی گفت: درجه اهمیت نطق بودجه بویژه در سال آغازین کار دولت در هر دو محور ذکر شده دو چندان خواهد بود، لذا اینجانب تلاش خواهم کرد با در نظر گرفتن اهمیت این مناسبات با دقت به بیان مطالب بپردازم.

روحانی افزود: اینجانب در گزارش صد روزه به اصلی‌ترین مشکلات کشور در زمان شروع به کار کابینه اشاره کرده و جهت‌گیری‌های دولت را در حل آنها بیان کرده‌ام و اینک در تنظیم بودجه سال ۱۳۹۳ به اقتضای طبیعت کار به آینده‌نگری نسبتاً دقیق تا پایان سال آینده می‌پردازیم و اکنون این امکان فراهم شده تا با دقتی مناسب میان مشکلات موجود و راه‌حل‌ها ارتباط برقرار کنیم. هر چند بودجه بخش قابل توجهی از حوزه‌های مختلف را پوشش می‌دهد که دولت به آنها می‌پردازد.

روحانی با بیان اینکه تلاش خواهد کرد تا به اختصار تصویری از سیاست‌گذاری دولت را در سال آینده خدمت نمایندگان و مردم ارائه نمایم، گفت: در گزارش صد روزه بیان کرده‌ام که اشتغال مهمترین مسئله آینده اقتصاد کشور و رکود تورمی مهمترین مسئله فعلی اقتصاد ایران است و جمع ابعاد رکود تورم در دو سال اخیر بی‌نظیر بوده است و بر این اساس در حساسیت شرایطی که در آن قرار گرفته‌ایم تأکید کرده‌ام.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز