خبرگزاری کار ایران

نماینده شهرکرد در گفت‌وگو با ایلنا:

جلوگیری از ادامه تحصیل دانشجوان جایز نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۶۵

مشکلات ناشی از موارد خاص امنیتی و سیاسی هم در جمهوری اسلامی ایران قابل مدیریت است / وزیر به حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد تا بتواند در وزارتخانه خود تغییرات لازم را ایجاد کند و کارایی خودش را نشان دهد

یک نماینده مجلس برخورداری از تحصیل را حق هر ایرانی دانست و جلوگیری از ادامه تحصیل بخاطر یک اشتباه را جایز ندانست.

سید سعید زمانیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه گفت: هر کسی ممکن است در طول زندگی خود مشکلات و سهل‌انگاری‌هایی داشته باشد زیرا انسان جایز الخطاست، اما زمانی که کسی متنبه شود و ابراز به پشیمانی کند دلیلی ندارد همچنان بر جرم گذشته وی پافشاری شود و درها را بر رویش بسته باشد.

زمانیان ادامه داد: اگر دانشجویی کاری خلاف بر قانون انجام دهد در مرحله اول باید به او تذکر داد و اگر وی از کار خود پشیمان شود دیگر ستاره‌دار شدن و ممانعت از ادامه تحصیل وی ضرورتی ندارد و حتی جایز نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر شخصی می‌تواند دچار اشتباه شود، اما باید در مرحله نخست سعی کرد که آن مشکلات را برطرف کنیم مگر اینکه موارد خاص امنیتی و سیاسی باشد که آن هم در جمهوری اسلامی ایران قابل مدیریت است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با بیان اینکه بایستی فرصت زمان بیشتری به وزیران داده شود تا کار و اقداماتشان نمود داشته باشد، گفت: پس از گذشت چند روزی که از وزارت آقای فرجی دانا می گذرد، نمی‌توانیم به صراحت بگوییم که کارشان خوب یا بد بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی نمایندگان به وی اشکال وارد می‌کنند، گفت: بعضی از ایرادات و اشکالات افراد به خاطر عزل و نصب‌های است نه بر روی عملکرد خود وزرا و طرح سؤالی که از وزرا در صحن علنی مجلس شده است به خاطر اشخاص و عزل و نصب‌ها است و به اعتقاد برخی از نمایندگان مجلس انتخاب وزیر در این زمینه مناسب نبوده است، ولی من معتقدم که نمی‌شود با گذشت یک ماه در مورد عملکرد وزیر قضاوت صحیح انجام داد.

نماینده مردم شهر‌کرد در مجلس افزود: ‌ یک وزیر به حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد تا بتواند در وزارتخانه خود تغییرات لازم را ایجاد کند و کارایی خودش را نشان دهد.

زمانیان در پاسخ به این سوال که مجلس می‌تواند در انتخاب معاونان وزیر اظهارنظر کند یا خیر ابراز داشت: دخالت و توصیه در عزل و نصب های دولت وزارتخانه در شأن و جایگاه مجلس نیست و وزیری که رأی اعتماد گرفته است باید اجازه داشته باشد که خودش معاونانش را انتخاب کند تا اگر در عملکرد وزارت ایراد و مشکلی بود بتوانیم سؤال و نظارت‌های لازم را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم هر مسئولی در هر جایگاهی باید زیرمجموعه‌های خودش را بچیند تا بتواند با آنها کار کند و وضعیت را سامان ببخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز