خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی: / ۲ /

دولت در صد روز، گره ده ساله سیاست خارجی را گشود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۰۶

باید با منطق استقلال و با تکیه بر آرمانهای خود از حقوق مسلم ایران در برابر دیگرانی که می خواهند دروازه ها را بر روی ما ببندند مقاومت کنیم و دروازه ها را بگشاییم.

رییس‌جمهور گفت: دولت تدبیر و امید در صد روز گذشته حداقل یک گره مربوط به ده سال گذشته را که در رابطه با روابط خارجی بود را گشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در ادامه سخنان خود در دانشگاه شهید بهشتی که به مناسبت روز دانشجو انجام شد، با بیان این که اکنون قدرت اصلی ایران از درون این سرزمین و ملت نشات گرفته است، اظهار کرد باید بدانیم انقلاب اسلامی و تاثیر گذاری ملت ایران در منطقه و جهان رسالتی است که بر دوش داریم و نمی توانم دروازه های این کشور را ببندیم.

وی افزود: باید با منطق استقلال و با تکیه بر آرمانهای خود از حقوق مسلم ایران در برابر دیگرانی که می خواهند دروازه ها را بر روی ما ببندند مقاومت کنیم و دروازه ها را بگشاییم.

روحانی ابراز کرد: در دنیای امروز قدرت ملی بدون رابطه با جهان و همچنین توسعه و پیشرفت داخلی، بدون تعامل اقتصادی نه تنها بسیار دشوار است، گاهی اوقات غیر ممکن است.

وی با بیان این که در دنیای امروز نمی توانیم اقتصادی بدون تعامل با دنیا داشته باشیم، اظهار داشت: نظام صادرات، سیستم بانکی و حتی تاثیر گذاری در مسا ئل منطقه و جهان وابسته به حضور ایران در عر صه های بین المللی است.

رئیس جمهور با اشاره به قدرت تاثیر گذاری ایران بر مسائل جهانی خاطرنشان کرد: من نمی خواهم جمله ای بگویم که نشان از خودشیفتگی داشته باشد، اما بدانید در دنیای امروز حتی کشورهای بزرگ ناچارند در معادلات منطقه ای قدرت بزرگ ایران را مد نظر قرار دهند.

روحانی خطاب به اساتید و دانشجویان گفت: دولت تدبیر و امید در صد روز گذشته حداقل یک گره مربوط به ده سال گذشته را که در رابطه با روابط خارجی بود را گشود.

وی با اشاره به توافقنامه ژنو ابراز داشت: شما دیدید که با این تفاهم چه کشورهایی عصبانی وناراحت شدند. شما دیدید به صهیونیست‌ها چه ضربه ای وارد شد. دولت با ر هنمودها و حمایت های مقام معظم رهبری و با حمایت قاطع ملت ایران اولین قدم موثر را در طول صد روز نخست و در زمینه ارتباط و تعامل سازنده با جهان به نفع مردم و کشور برداشت.

رئیس جمهور با بیان این که ملت ایران و دانشگاه ما آرمانها را هرگز از یاد نبرده است، عنوان کرد: حاکمیت ملی، انقلاب، هویت اسلامی ایرانی، پیشرفت، توسعه و عدالت خواهی از آرمانهای بلند ماست که باید آن را دنبال کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز