خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

شخصا به آینده مذاکرات خوشبینم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۹۶

در یک توافق برد - برد، طبیعی است که طرفین امتیازی داده و می گیرند و اینکه پس از توافق برخی صحبت از تضعیف محتوای آن نمایند به گونه‌ای که گفته شود تنها صرفا بخش کوچکی از تحریمها لغو شده، رویکرد مناسبی به نظر نمی رسد.

بخش خبری صدا و سیمای ملی هلند گفت‌وگویی را با سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه هجدهمین کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه انجام داد.

به گزارش ایلنا، این برنامه خبری از عراقچی به عنوان یکی از مهم ترین افراد دخیل در توافق تاریخی ایران و غرب در ژنو یاد کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این مصاحبه اظهار داشت: مذاکرات ژنو قرار بود طی سه روز انجام شود، اما به پنج روز کشیده شد. تماس با وزیران امور خارجه شش کشور جهت حضور بر سر میز مذاکره در نیمه شب که اقدامی استثنایی بود، در دور آخر گفت و گوها انجام شد. قبل از توافق تا ساعت سه صبح درباره چند واژه مهم مذاکراتی طولانی صورت گرفت.

وی افزود: در یک توافق برد - برد، طبیعی است که طرفین امتیازی داده و می گیرند و اینکه پس از توافق برخی صحبت از تضعیف محتوای آن نمایند به گونه‌ای که گفته شود تنها صرفا بخش کوچکی از تحریمها لغو شده، رویکرد مناسبی به نظر نمی رسد.

عراقچی با بیان اینکه برخی سخنان طرف مقابل سودمند نیست، تاکید کرد: طرفین مذاکرات باید مراقب باشند که این پنجره بسته نشود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نیروهای تاریک مانند رژیم اسرائیل و برخی در داخل آمریکا وجود دارند که در جهت تخریب روند مذاکرات می کوشند، ولی ما باید بکوشیم عقلانیت پیروز شود.

عراقچی در پایان گفت: من شخصا به آینده مذاکرات خوش بین هستم، چرا که هیچ جایگزینی به دلیل هزینه‌مند بودن، برای مذاکرات وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز