خبرگزاری کار ایران

خطیب نمازجمعه تهران: / ۲ /

اوباما بی‌ادب‌ترین رئیس جمهور دنیا است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۵۹

ما به تیم مذاکره کننده خود اعتماد داریم، اما به همان میزان که به آنها اعتماد داریم، به آمریکا و به برخی از کشورهای غربی بی‌اعتماد هستیم. دلیل این بی‌اعتمادی هم در قرآن و در سوره توبه آمده است. اینها پیمان و قرارداد سرشان نمی‌شود. خدای آنها منافع‌شان است. از این رو قابل اعتماد نیستند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ما اوباما را از بی‌ادب‌ترین رئیس جمهورهای دنیا می‌دانیم. ببینید چه دل و قلوه‌ای به رژیم صهیونیستی می‌دهند. در همین روزها وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی رفته و در آنجا گفته است امنیت اسرائیل برای ما اصل است. در حالی که اسرائیل دشمن درجه یک اسلام است و به تعبیر امام باید از صحنه روزگار محو شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود در نماز جمعه تهران، با اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: روز ۱۶ آذز که روز گرامیداشت دانشجویان است را تبریک می گوییم زیرا دانشجویان افتخارآمیز و پیشگام مبارزه با آمریکا هستند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: افتخارتان راحفظ کنید و مراقبت کنید این افتخار را کسانی از دستتان نگیرند این شما بودید که مقابل نیکسون ایستادید شما جاسوسخانه آمریکا را که به غلط اسم آن سفارتخانه گذاشته شده بود را اشغال کردید.

امام جمعه موقت تهران افزود: کسانی واداده که به آرمانهای خود پشت کرده‌اند می‌خواهند این افتخارات را بگیرند و سازش را پیشه کنند، در حالی که شما عزیز و امید کشور هستید و در خط مبارزه با تحریم‌ها شما هستید که با علم و فناوری خود تاکنون توانسته‌اید در مقابل استکبار بایستید و بدانید که همچنان می‌توانید در مقابل استکبار بایستید.

وی آینده کشور را در دست دانشجوبان دانست و ابراز کرد: اصحاب قدرت و فتنه‌گران می‌خواهند از شما استفاده ابزاری کنند. مراقب باشید شما بزرگ و آینده کشور هستید. مدیریت کشور به دست شما رقم می‌خورد. از این رو با ایمان، تعهد و برجستگی‌های علمی افق روشنی را برای کشور حضرت بقیةالله‌اعظم رقم بزنید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه سخنان و توضیحات زیادی از سوی رییس جمهور و وزیر خارجه مطرح شده است، اظهار کرد: بنده می‌خواهم در این راستا ۴ نکته را مطرح کنم که نخستین نکته این است که ما در عرصه هسته ای همراه مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هستیم و معتقدیم هر حرکتی در راستای رهنمودهای ایشان قرار گیرد مورد تایید ملت است و مذاکره کنندگان خود را ملزم به این اصل می‌دانند.

خطیب نماز جمعه در ادامه افزود: موفقیتی که در این گفت‌وگوها و بیانیه به دست آمد موفقیت همه مردم و مقاومت شما استزیرا که سربلندی ملت بی‌تردید از گذر مقاومت و نه تنها میز مذاکره رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه با دشمنانی طرف هستیم که جز منافع خود و قدرت چیزی نمی‌فهمند، گفت: مصلحت کشور و نظام آن است که به فرهنگ مقاومت روی آوریم. چرا که فرهنگ مقاومت مصلحت همه است و اگر دشمن از ما ضعفی ببیند پیشروی می‌کند، اما با مقاومت دشمن درجا می‌زند. از این رو باید تلاش‌های دیپلماتیک همراه با نشاط انقلابی و مقاومت باشد و تجلی آن در شعار مرگ بر آمریکای شما است.

آیت الله خاتمی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دکتر ظریف در دیدار با جامعه مدرسین مطلبی را گفت که من لذت بردم. وقتی که هیئت مذاکره کننده برای مذاکرات سوار هواپیما شدند، از طریق موبایل‌شان زیارت عاشورا خواندند. بنابراین ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و آنها را به مراقبت بیشتر دعوت می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران خود در خصوص مسائل هسته‌ای کشور گفت: ما به تیم مذاکره کننده خود اعتماد داریم، اما به همان میزان که به آنها اعتماد داریم، به آمریکا و به برخی از کشورهای غربی بی‌اعتماد هستیم. دلیل این بی‌اعتمادی هم در قرآن و در سوره توبه آمده است. اینها پیمان و قرارداد سرشان نمی‌شود. خدای آنها منافع‌شان است. از این رو قابل اعتماد نیستند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: هنوز هیئت ما به ایران نرسیده بود که وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص غنی‌سازی ایران اعلام موضع کرد و اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز گفته بود همه گزینه‌ها روی میز است، حتی گزینه‌های نظامی. ما جلوی بمب اتمی ایران را گرفتیم. این چه ادبیاتی است و این چه ادبی است؟

وی تاکید کرد: ما اوباما را از بی‌ادب‌ترین رئیس جمهورهای دنیا می‌دانیم. ببینید چه دل و قلوه‌ای به رژیم صهیونیستی می‌دهند. در همین روزها وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی رفته و در آنجا گفته است امنیت اسرائیل برای ما اصل است. در حالی که اسرائیل دشمن درجه یک اسلام است و به تعبیر امام باید از صحنه روزگار محو شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: هرگاه آنها به قرارداد پایبند بودند ما هم پایبند خواهیم بود، زیرا که اسلام می‌گوید پایبند باشیم و به مجرد اینکه کمترین نشانه از عدم پایبندی را دیدیم، دیگر به این بیانیه پایبند نخواهیم بود. چرا که قرآن اعلام می‌کند که قرارداد را لغو کنیم و اگر به این قرارداد پایبند نبودند، ما با توجه به تکلیف شرعی و قانونی خود به وضعیت قبل از مذاکرات برمی‌گردیم.

آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه رئیس محترم قوه قضائیه طی یکی، دو ماه اخیر نکاتی را مبنی بر جان گرفتن فتنه‌گران مطرح کرده‌اند، افزود: دادستان محترم کل کشور نیز در مصاحبه‌ای رسما گفتند ما نسبت به آنها ارفاق کردیم.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ۲۰۰ بار از حوادثسال ۸۸ از کلمه فتنه استفاده کردند و اگر کسانی تعبیر کنند که فتنه چه است و مرزها را کنار بگذارند؛ مقابل با خط آقا کرده‌اند. فتنه اعتراض نبود، جرم بود.

وی ادامه داد: جرم خیانت به ملتی که حضور ۴۰ میلیونی در انتخابات داشتند و با این حضور می‌توانستیم فرصتی طلایی را داشته باشیم، اما آنها این فرصت را به تهدید بدل کردند. جرم دیگر اهانت به سیدالشهداء بود. تهرانی‌ها در سال ۸۸ فراموش نکردند که خیابان انقلاب و میدان آزادی تبدیل به میدان جنگ شده بود. جرم دیگر آنها در ۱۶ آذر ۸۸ اهانت به امام خمینی(ره) بود. جرم دیگر حمله به پایگاه‌های و بسیج و آتش کشیدن اموال مردم بود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه احساس می‌شود بعضی از فتنه‌گران دوباره جان گرفته‌اند و طلبکار شده‌اند، اظهار داشت: آنها احساس کردند با سوءاستفاده از شرایط موجود و بعد از پست گرفتن برخی شرکای جرم خود پررو و طلبکار شدند. احساس می‌کنند فضا، فضای آنها است. به فتنه‌گران می‌گویم؛ جمعیت ده‌ها میلیونی ۹ دی نمرده‌اند و اگر باز بخواهید فتنه‌گری کنید به صحنه می‌آیند و سفره‌تان را جمع می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان دادستان تهران خاطرنشان کرد: تعبیر دادستان تهران مبنی بر اینکه نظام به آنها ارفاق کرده است را تعبیری درست و سخنی به حق است و ما از خدا می‌خواهیم فتنه‌گران به ملت برگردند. اما طلبکارانه سخن می‌گویند، معرکه می‌گیرند در حالی که معرکه، معرکه متدینین و افراد جبهه‌ای است، معرکه خانواده شهدا است، آنها به جای آنکه طلبکارانه صحبت کنند، باید عذرخواهی کنند. متاسفانه طلبکارانه حرف می‌زنند و طلبکارانه نیز مصاحبه می‌کنند. بدانند مردم تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز