خبرگزاری کار ایران

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به هیات مذاکره کننده هسته ای: / ۱ /

عزت عاشورایی ملت را حفظ کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۵۱

مروز خبر دادند ماندلا رهبر مبارزه با استعمار در آفریقای جنوبی از دنیا رفت، ما آزادگی را پاس می‌داریم و تلاش برای نجات ملت‌ها را پاس می‌داریم. از این رو به مردم آفریقای جنوبی تسلیت می‌گوییم و به آنها می‌گوییم تداوم فرهنگ استعمارستیزی راه ماندلا است. اگر می‌خواهید راه او را دنبال کنید، باید این مسیر را ادامه دهید.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به موفقیت های مذاکرات هسته ایران تاکید کرد: اگر موفقیتی در مذاکرات به دست آمد همه‌ اش از مقاومت ملت است باید همراه با تلاش‌های دیپلماتیک نشاط انقلابی نیز باشد و اعلام می کنیم ما به هیئت مذاکره خود اعتماد داریم، سفارش ما به آنها این است که عزت عاشورایی ملت را حفظ کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عبادی سیاسی تهران با اشاره به ولادت امام باقر(ع) و امام کاظم(ع) گفت: امروز روز ولادت امام باقر(ع) است، امامی که ۱۹ سال دوره امامت را طی کرد و آغازگر دوره تبیین فرهنگ دین بود و روز سه ‌شنبه هفتم صفر نیز ولادت حضرت امام کاظم(ع) است. این ولادت را محضر شما تبریک می‌گویم.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: روز سه‌شنبه روز شهادت امام مجتی(ع) نیز هست روز پنجم صفر نیز به نقلی روز شهادت شهیده ۳ ساله ابی‌عبدالله جناب رقیه است. با این شهادت داغ سنگینی بر اهل‌بیت فرود آمد.

آیت الله خاتمی با گرامی داشتن یاد و خاطره آیت الله مدرس اظهار کرد: این مجتهد مخلص یک تنه در مقابل استبداد رضاخان ایستاد، این ایستادگی و مقابله منجر به ۱۰ سال تبعید به خواف و کاشمر شد. آنگاه رضاخان مرحوم مدرس را مسموم کرد، اما از دنیا نرفت و سرانجام در حالی که در حال نماز خواندن بود، عمامه را به گردن این عزیز انداخت و این بزرگوار را خفه کرد آنها می‌خواستند فریاد حق‌مدارانه مدرس را خاموش کنند، اما خاموش نشد و این موج باقی ماند و تا پیروزی انقلاب که دودمان آن خانواده جنایتکار از بین رفت.

خطیب نمازجمعه تهران ابراز کرد: آیت‌الله دستغیب به جد خودساخته، مبارز و انقلابی بود. در ۱۵ خرداد امام را همراهی کرد، تبعید شد و به همراه ۴۵ نفر دیگر بیانیه‌ای را علیه شاه صادر و شاه را از سطلنت خلع کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به درگذشت نسلون ماندلا خاطرنشان کرد: امروز خبر دادند ماندلا رهبر مبارزه با استعمار در آفریقای جنوبی از دنیا رفت، ما آزادگی را پاس می‌داریم و تلاش برای نجات ملت‌ها را پاس می‌داریم. از این رو به مردم آفریقای جنوبی تسلیت می‌گوییم و به آنها می‌گوییم تداوم فرهنگ استعمارستیزی راه ماندلا است. اگر می‌خواهید راه او را دنبال کنید، باید این مسیر را ادامه دهید.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به موفقیت های مذاکرات هسته ایران تاکید کرد: اگر موفقیتی در مذاکرات به دست آمد همه‌ اش از مقاومت ملت است باید همراه با تلاش‌های دیپلماتیک نشاط انقلابی نیز باشد و اعلام می کنیم ما به هیئت مذاکره خود اعتماد داریم، سفارش ما به آنها این است که عزت عاشورایی ملت را حفظ کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز