خبرگزاری کار ایران

۳ رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین به اعتراض‌های مردمی پیوستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۶۶

«لئونید کراوچوک» ٬ «لئونید کوچما» و «ویکتور یوشچنکو» روسای جمهوری پیشین اوکراین در بیانیه‌ای حمایت خود را از «اقدام‌های مدنی و مسالمت‌آمیز صد‌ها هزار جوان اوکراینی» اعلام کردند.

سه رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین نیز به اعتراض‌ها و صف نیروهای اپوزیسیون پیوستند.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه وله٬ «لئونید کراوچوک» ٬ «لئونید کوچما» و «ویکتور یوشچنکو» روسای جمهوری پیشین اوکراین در بیانیه‌ای حمایت خود را از «اقدام‌های مدنی و مسالمت‌آمیز صد‌ها هزار جوان اوکراینی» اعلام کردند.

این مقام‌های سابق نسبت به گسترش دامنه اعتراض‌ها و امکان ظهور بحران سیاسی داخلی هشدار دادند.

اوکراین دو هفته پیش تحت فشار روسیه از امضای قراردادی تجاری با اتحادیه اروپا خودداری کرد. معترضان می‌گویند که این اقدام زمینه نزدیکی کشورشان به اتحادیه اروپا را از بین می‌برد. از آن زمان تاکنون درگیری‌های متعددی میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ داده است.

«میکولا آزاروف» نخست‌وزیر اوکراین در واکنش به ادامه اعتراض‌ها در این کشور از اپوزیسیون خواست تنش سیاسی موجود در کشور را تشدید نکنند.

نخست‌وزیر اوکراین با اشاره به شکست تلاش مخالفان برای سرنگونی دولت از طریق رای عدم اعتماد در پارلمان٬ گفت که پارلمان به دولت بار دیگر اعتماد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز