خبرگزاری کار ایران

تظاهرات معترضان اوکراینی ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۴۶

شهروندان اوکراین از بامداد امروز در خیابان «استقلال» شهر کی‌یف تجمع کرده و بار دیگر بر لزوم استعفای دولت و کناره‌گیری «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری این کشور تاکید کردند.

شهرودان اوکراین امروز – چهارشنبه – بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهروندان اوکراین از بامداد امروز در خیابان «استقلال» شهر کی‌یف تجمع کرده و بار دیگر بر لزوم استعفای دولت و کناره‌گیری «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری این کشور تاکید کردند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که روز گذشته طرح اپوزیسیون اوکراین برای رای عدم اعتماد به دولت در پارلمان این کشور شکست خورد.

تظاهرات در اوکراین هفته گذشته و پس از آن آغاز شد که یانوکوویچ اعلام کرد که مقدمه‌چینی برای امضای موافقت‌نامه تجاری با اتحادیه اروپا در ویلنیوس را معلق می‌کند.

این موافقت‌نامه مرز‌ها را به روی کالا‌ها خواهد گشود و زمینه را برای تسهیل محدودیت سفر فراهم خواهد کرد.

رئیس جمهور اوکراین استدلال کرد که نمی‌تواند تجارت با روسیه که مخالف این توافق‌نامه است را فدا کند. وی همچنین پیشنهاد اتحادیه اروپا برای دادن وامی ۶۱۰ میلیون یورویی را ناکافی دانست و گفت که حداقل ۲۰ میلیارد یورو برای نوسازی اقتصاد در حد استانداردهای اروپایی لازم دارد.

وی در وبسایت ریاست‌جمهوری نوشت که همچنان قصد امضای این موافقت‌نامه را دارد اما «چند گام حیاتی هست که ابتدا باید برداشته شود.

در جریان تظاهرات امروز، معترضان شعارهایی علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نیز سر دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز