خبرگزاری کار ایران

پیش‌نویس قانون اساسی مصر تقدیم عدلی منصور شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۹۴

رئیس کمیته ۵۰ نفره تدوین قانون اساسی مصر پیش‌نویس قانون اساسی جدید را تقدیم عدلی منصور کرده و از تمام شهروندان مصر خواست در همه‌پرسی قانون اساسی شرکت کنند.

پیش‌نویس قانون اساسی جدید مصر که توسط کمیسیون تدوین قانون اساسی تصویب شده بود، به «عدلی منصور» رئیس‌جمهوری موقت این کشور ارائه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عمرو موسی» رئیس کمیته ۵۰ نفره تدوین قانون اساسی مصر پیش‌نویس قانون اساسی جدید را تقدیم عدلی منصور کرده و از تمام شهروندان مصر خواست در همه‌پرسی قانون اساسی شرکت کنند.

این پیش‌نویس در جریان یک همه‌پرسی به رای گذاشته می‌شود که نخستین مرحله از نقشه راه ارتش برای «انتقال دموکراتیک» بعد از برکناری «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری سابق این کشور به شمار می‌رود.

بر اساس پیش‌نویس جدید، تشکیل احزاب دینی در مصر ممنوع بوده و شهروندانی که به تاسیسات نظامی حمله کنند، در دادگاه محاکمه می‌شوند.

به گفته عمر موسی در پیش‌نویس جدید قانون اساسی به حقوق کارگران، کشاورزان، زنان و کودکان اهمیت زیادی داده شده است.

بر اساس این پیش‌نویس، نظام انتخاباتی توسط رئیس‌جمهوری تعیین می‌شود و برای هیچ کس مصونیتی در نظر گرفته نشده است.

بر اساس نقشه راه ارتش مصر، همه‌پرسی قانون اساسی قرار است پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار شود اما مقام‌های مصر اخیرا از احتمال برگزاری آن در ماه آینده میلادی خبر داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز