خبرگزاری کار ایران

مطهری در مخالفت با طرحی دو فوریتی؛

طرح ممنوعیت اشتغال بازنشستگان احساسی و سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۴۱

در مردان ۲۰ سال و در زنان ۳۰ سال امید به زندگی در ایران وجود دارد که یکی از بالاترین رشدها را در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته به خود اختصاص داده است. لذا باید افزایش سن بازنشستگی را در دستور کار قرار داد.

نماینده مردم تهران در مجلس ارائه طرح دو فوریتی ممنوعیت بکارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی یک موضوع احساسی و در عین حال تاحدی سیاسی دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری در صحن علنی امروز مجلس در مخالفت با طرح دو فوریتی ممنوعیت بکارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی کشور، گفت: اولاً موضوع احساسی مطرح شده است و شائبه سیاسی بودن را متبادر می‌کند به گونه‌ای که در فاصله ۴ ماه این طرح با این سرعت مطرح و ارائه شده است.

مطهری افزود: اشاره به موضوع سالمندان و مسئله تحرک تنها بهانه‌ای است و شاید هم نوع مدیریت دولت قبلی کشور را بد عادت کرده است که به گونه‌ای دیگر فکر کنند.

وی در عین حال افراط در بکارگیری افراد سالمند در مناطق آزاد اذعان کرد و گفت: در این مورد نیز آقای روحانی نیز تذکرات لازم را داده‌اند.

مطهری در ادامه مخالفت خود با این طرح، به انتصاب فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: کشورهای پیشرفته از فرماندهان نیروی ارشد نظامی در مشاغل مهم نظامی استفاده می‌کند و حتی در مشاغل مهم کلیدی نیز از آنها نهایت استفاده را می‌برند.

وی با بیان اینکه این موضوع را می‌توان با گفتگو حل کرد، ارائه این طرح‌ها خلاف برنامه پنجم توسعه اعلام کرد.

وی با مقایسه سن بازنشستگی با امید به زندگی در مردان و زنان کشورمان گفت: در مردان ۲۰ سال و در زنان ۳۰ سال امید به زندگی در ایران وجود دارد که یکی از بالاترین رشدها را در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته به خود اختصاص داده است. لذا باید افزایش سن بازنشستگی را در دستور کار قرار داد.

وی همچنین گفت: اتخاذ چنین تصمیماتی می‌تواند شهرداران شهرهای مختلف کشور را با مشکلات جدی مواجه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز