خبرگزاری کار ایران

شیرزاد درگفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح طلبان چک سفید امضا برای دولت صادر نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۵۵

مشکل برخی از جناح اصولگرا این است که در پی دوختن زمین و زمان به یکدیگر هستند و بر خلاف منافع ملی، برای کشور مشکلاتی را ایجاد می‌کنند تا حرفشان را به کرسی بنشانند / اصلاح طلبان آنجایی که عملکرد دولت را درست و بحق بدانند، دفاع خواهند نمود.

نماینده اسبق مجلس در خصوص نحوه برخورد اصلاح طلبان با دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان نیز دولت را بی‌نقص و بی‌اشتباه نمی‌دانند و چک سفید امضا برای دولت صادر نکرده‌اند و در بیان نقد‌هایمان، خود را سانسور نمی‌کنیم.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مخالفت‌های صورت گرفته از سوی برخی اصولگرایان با دولت یازدهم اظهار داشت: فکر می‌کنم مثل هر جای دیگری از دنیا، دولت باید موافقان و مخالفانی داشته باشد و به مخالفان خویش احترام بگذارد. باید مخالفانی وجود داشته باشند تا دولت را نقد کنند و مانع از انحراف دولت بشوند و وجود مخالفان چه در مجلس، چه در مطبوعات و چه در احزاب و جامعه مدنی الزامی است.

نمایندده مجلس ششم در ادامه گفت: اما مشکل برخی از جناح اصولگرا این است که در پی دوختن زمین و زمان به یکدیگر هستند و بر خلاف منافع ملی، برای کشور مشکلاتی را ایجاد می‌کنند تا حرفشان را به کرسی بنشانند. به طور مثال در اوج مذاکرات ژنو که مورد توافق مقام رهبری نیز بود بنرهایی در سطح شهر تهران با نام صداقت آمریکایی نصب شد که عملا در جهت مخالفت با روند مذاکرات بود و پیام بدی نیز به عرصه بین المللی داشت. یا در مجلس طرح دو فوریتی در خصوص عدم به کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که این کار به معنای سنگ اندازی در مقابل کار دولت است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص نحوه برخورد اصلاح طلبان با دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان نیز دولت را بی‌نقص و بی‌اشتباه نمی‌دانند و چک سفید امضا برای دولت صادر نکرده‌اند و در بیان نقد‌هایمان، خود را سانسور نمی‌کنیم.

وی در ادامه گفت: اصلاح طلبان آنجایی که عملکرد دولت را درست و بحق بدانند، دفاع خواهند نمود. این دولت با رأی بدنه اصلاح طلب بر سر کار آمده است و به همین جهت از آن نیز دفاع می‌کنیم و قصد نداریم که این دولت نیز زبان اصلاح طلبان باشد و در نوک مبارزه نیز قرار گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ششم با اشاره به اقدامات مثبت دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی و اقتصاد اظهار داشت: همانطور که گفتم به این دولت نقدهایی نیز وارد است که ما این نقد‌ها را قبلا هم اعلام کردیم. به طور مثال در مسئله تأخیر در انتصاب استانداران یکی از ایراداتی است که به دولت یازدهم می‌توان وارد دانست این است که ۴ ماه از روی کارآمدن دولت روحانی گذشته است و ما هنوز استاندارانی داریم که از دولت احمدی‌نژاد باقی مانده‌اند و با نظرات دولت یازدهم نیز نه تنها همسو نیستند، بلکه سنگ اندازی هم می‌کنند.

شیرزاد با بیان اینکه از فضای امنیتی در عرصه فرهنگ، دانشگاه و احزاب مقداری کاسته شده است، گفت: البته فضای امنیتی هنوز در بسیاری از محیط‌ها باقی مانده است و باید این فضا برای رشد و پویایی جامعه کاسته شود به طور مثال تکلیف فعالیت برخی احزاب اصلاح طلب هنوز مشخص نیست و فضای سال ۸۸ بر روی ادامه کار آن‌ها سایه انداخته و وزارت کشور نیز برای حل این مسئله هیچ گونه کاری نکرده است.

وی در خصوص اینکه یکی از قفل‌ها که در عرصه اجتماعی وجود داد قفلی است که به احزاب در سال ۸۸ زده شده است اظهار داشت: امیدواریم کلید آقای روحانی قفل احزاب را باز کند و شاهد این باشیم که جامعه سیاسی بتواند بدون هیچ واهمه به فعالیت خویش ادامه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز