خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوءقضاییه در نشست خبری: / پایانی /

پرونده معاون اول رییس‌جمهور سابق به دادگاه نرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۳۵

دادستان زابل توسط گروه‌های معاند شهید شد و در این خصوص ۶ نفر دستگیر شدند و در حال تحقیقات هستیم، اما قرار مجرمیت هنوز صادر نشده در این خصوص یک نفر از متهمین زن است.

سخنگوی قوءقضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده معاون اول رئیس جمهور سابق، گفت: قرار بود که وی امروز برای ادامه تحقیقات و پاسخ گویی بیاید در این صورت مرحله نهایی طی خواهد شد، اما هنوز این پرونده به دادگاه نرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری بعد از ظهر امروز‏، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه عضویت در اینیستاگرام که یکی از شبکه های اجتماعی است مورد رسیدگی قوه قضاییه قرار گرفته یا خیر، گفت: قوه قضاییه تاکنون در این مورد ورود نکرده است و اگر مورد خلافی در این مورد وجود داشته باشد من خبر ندارم که دادستانی نسبت به آن ورود پیدا کرده باشد.

در ادامه محسنی اژه‌ای در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود، افرادی از نهادهای مختلف برای زندانیان در حصر حکم اعدام صادر می کنند و با توجه به اینکه صدور حکم در انحصار قوه قضاییه است آیا دستگاه قضا واکنشی نسبت به اظهارات این افراد نخواهد داشت، گفت: خیر. اگر اعلام نظر هر فردی موجب تشویش اذهان عمومی شود نحوه رسیدگی به آن پیش بینی شده و اگر ثابت شود فردی متضرر شده است قوه قضاییه وارد می شود. مواردی که جنبه عمومی داشته و شاکی خصوصی نیز ندارد تا زمانی که فردی که متضرر شده شکایت نکند نمی توان رسیدگی کرد.

خبرنگار دیگری با بیان اینکه گفته شده خانواده شهید احمدی روشن اظهاراتی را مطرح کرده اند مبنی براینکه رفتارهایی دور از شأن این شهید با آنها شده است و برای منع این رفتارها قوه قضاییه اقدامی نخواهد کرد، که اژه‌ای پاسخ داد: البته من در مورد این سوال چیز زیادی متوجه نشدم اما همه ما موظفیم قدر شهدا به ویژه شهدای هسته ای را بدانیم.

دادستان‌کل کشور در خصوص پرونده سه قتل طی ماه گذشته گفت: هر یک از این سه قتل مبحثی متفاوت دارد. در خصوص قتل معاون وزیر در تهران ضاربین شناسایی شدند که یک زن و همسر او بازداشت شدند. که یک نفر به جرم شرکت و دیگری به جرم معاونت در قتل هم اکنون در بازداشت هستند، اما این قتل امنیتی و سیاسی نبوده و به دلیل مسائل شخصی وخانوادگی صورت گرفته است که باید انحصار و وراثت صورت گیرد و دادخواست اولیای دم به دادگاه برود. هنوز قرار مجرمیت صادر نشده و موارد تحقیق از اولیای دم نیز کامل نشده است.

اژه‌ای با اشاره به ترور دادستان زابل نیز گفت: دادستان زابل توسط گروه‌های معاند شهید شد و در این خصوص ۶ نفر دستگیر شدند و در حال تحقیقات هستیم، اما قرار مجرمیت هنوز صادر نشده در این خصوص یک نفر از متهمین زن است. در مورد قتل عضو هیئت مدیره شهرهای پرند نیز حضور ذهن ندارم، اما می دانم این قتل نیز امنیتی سیاسی نبوده است.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده زمین‌های هشتگرد گفت: خبر جدیدی در این خصوص ندارم و آنچه قبلا گفته ام همچنان پابرجاست.

دادستان کل کشور در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پرونده معاون اول رئیس جمهور سابق گفت: قرار بود که وی امروز برای ادامه تحقیقات و پاسخ گویی بیاید در این صورت مرحله نهایی طی خواهد شد، اما هنوز این پرونده به دادگاه نرفته است. لازم است بگویم که پرونده بیمه ایران از این پرونده جداست. در این خصوص پرونده برخی افراد به دیوان عالی رفت و در آنجا حکم نقض شد، برای همین ۱۸ آذرماه وقت رسیدگی به این پرونده ها تعیین شده است.

وی در خصوص پرونده کرسنت نیز گفت: این پرونده بسیار کشدار شده است، علت آن بحثاطاله قضایی نبوده در بسیاری از موارد خود افراد درخواست هایی را داشتند که پرونده به تعویق بیافتد و برخی مقامات مسئول نیز تعیین وقت کردند. اما این پرونده هنوز مرحله نهایی خود را طی نکرده در صورتی که این مرحله طی شود جزئیات را خواهم گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز