خبرگزاری کار ایران

آقامحمدی:

به‎روزرسانی در نظارت لازم و مهم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۸۱

در مواقعی که قانون معطل می‎ماند و برخی با توجه به اینکه منافع شخصی‎شان در خطر می‎افتد یا سهل‎انگاری، کم‎کاری و… صورت می‎گیرد، مجلس باید ورود پیدا کند و موانع را برطرف و تخلف‎ها را به اطلاع مردم برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بر ضرورت نحوه درست نظارت مجلس تأکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ ابراهیم آقامحمدی با اشاره به ۱۰ آذرماه سال‎روز شهادت سیدحسن مدرس و روز مجلس، اظهار کرد: اگر قانون به‎درستی اجرا نشود و نظارت بر درست بودن آن صورت نگیرد و فقط روی کاغذ باقی بماند، بدون شک با مشکل روبه‎رو خواهیم شد که در این صورت سبب خسارت به جامعه و روند امور می‎شود.

وی با بیان اینکه جایی که مجری، قانون است، زیاد نظارت مجلس را نمی‎طلبد، ادامه داد: در مواقعی که قانون معطل می‎ماند و برخی با توجه به اینکه منافع شخصی‎شان در خطر می‎افتد یا سهل‎انگاری، کم‎کاری و… صورت می‎گیرد، مجلس باید ورود پیدا کند و موانع را برطرف و تخلف‎ها را به اطلاع مردم برساند.

آقامحمدی تأکید کرد: در این صورت، مردم به اجرای کارها امیدوار می‎شوند و همچنین کاهش هزینه‎ها، پویایی، شادابی، هم‎بستگی و اعتماد مردم به دستگاه‎های ذی‎ربط افزایش پیدا می‎کند.

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تقویت بُعد نظارت مجلس، اضافه کرد: نظارت همیشه بوده ولی چگونگی نظارت خیلی مهم است، جاهایی که کاستی وجود دارد باید با نظارت اصولی اصلاح شود و بدون هیچ ملاحظه‎ای کار به سرانجام برسد.

وی در خصوص اینکه برخی معتقدند، بُعد نظارت نماینده‎ها کم‎رنگ شده، گفت: اگر بگوییم نظارت با کُندی روبه‎رو شده، به‎روزرسانی در نظارت لازم و این‎ کار مهم است، نظارت باید به‎گونه‎ای باشد که اگر تخلفی اجرا شد، به گوش مسئولان برسد و برای رفع آن تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز