خبرگزاری کار ایران

ظریف در فرودگاه کویت:

روابط ما با همسایگانمان روابطی استراتژیک است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۷۷

به نظر ما این توافقنامه به ضرر هیچ یک از کشورهای منطقه نیست و در واقع برای امنیت منطقه است. ما آماده مذاکره با شرکای‌مان هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط ما با همسایگانمان روابطی استراتژیک است و صفحه جدیدی را در روابط با آنها بازخواهیم کرد.

به گزارش ایلنا‏، محمد جواد ظریف که امروز به منظور انجام یک سفر رسمی وارد کویت شد، در فرودگاه این کشور مورد استقبال شیخ صباح خالد حمد صباح همتای کویتی‌اش قرار گرفت.

وی بعد از ورود به کویت در خصوص مذاکرات ژنو بیان کرد: ما نیازی به تفسیر این توافقنامه نداریم و ایران از همه آنچه که در این توافقنامه آمده راضی است و امیدوار است که این توافق اجرا شود.

ظریف گفت: معتقدیم برخی نظرات به منظور قانع کردن افکار عمومی برخی کشورها است. امیدواریم بی‌اعتمادی میان ما و کشورهای غربی از بین برود.

وی افزود: به نظر ما این توافقنامه به ضرر هیچ یک از کشورهای منطقه نیست و در واقع برای امنیت منطقه است. ما آماده مذاکره با شرکای‌مان هستیم.

وزیرخارجه کشورمان در خصوص مساله سوریه نیز بیان کرد: همه کشورها باید دوشادوش هم برای پایان دادن به اوضاع سوریه تلاش کنند. تنها راه حل برای مساله سوریه در پیش گرفتن راه حل سیاسی است و همه طرف‌های حاضر در سوریه باید برای حل سیاسی آن مشارکت کنند.

وی درباره سفر به عربستان نیز بیان کرد: هنوز تاریخی مشخص نشده است. نگاه ما به عربستان همانند یک کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه و آینده آن است. ما به واسطه همکاری با عربستان می‌توانیم در جهت تقویت(امنیت) گام برداریم. ما از اقدامات مثبتی که از سوی مسوولان عربستانی شاهدیم، استقبال می‌کنیم.

ظریف درخصوص سفر وزیر امور خارجه امارات به ایران گفت: این سفر آغاز خوبی برای تقویت روابط دو جانبه و توسعه آن بوده است. طبیعی است که اختلافاتی در دیدگاه‌های میان همسایگان وجود داشته باشد ما برای رفع سوء تفاهمات درخصوص جزایر سه‌گانه به سفرهای‌مان ادامه خواهیم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز