خبرگزاری کار ایران

دستغیب در نطق میان دستور:

مبادا حب و بغض‌های زمان انتخابات فروکش نکرده باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۷

اینک پس از خلق حماسه سیاسی و با استقرار دولت تدبیر و امید می‌بایست سازو کار لازم را به گونه‌ای طراحی نمود تا از این فرصت به وجود آمده به نفع مردم و در جهت حل مشکلات و کاهش فشارهای اقتصادی استفاده کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه کشور براساس تقسیم کار مشخص جهت پیشرفت و توسعه پایدار گام برمی‌دارد، گفت: منابع عمومی متعلق به همگان است و مرزهای ترسیم شده درون خاک کشور نه برای اختلاف بلکه برای مدیریت بهتر و افزایش بهره وری است.

به گزارش ایلنا، سید احمدرضا دستغیب در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۰ آذر) مجلس شورای اسلامی، افزود: آنچه به فضل الهی تقدیم می‌کنم در سه بخش بیان دارم اول آنکه امروز مصادف با روز مجلس است و خداوند را شاکر هستیم که فرصت خدمت به مردم، ‌اسلام و کشور را به همه ما مرحمت فرمود ضمن شکر این نعمت بزرگ باید از خداوند کمک بگیریم که در این مدت کوتاه با آزمونی سخت همواره یار و یاور ما بوده و لحظه‌ای ما را به حال خود‌‌ رها نکند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چه سخت و دشوار است رهنمود پیر و مرادمان که می‌بایست مراقب رفتار، آداب، خلقیات و روش انصاف خویش بود تا با شایستگی روی رفتار و منش جامعه اثر گذارد و چه زیباست اگر در مجلس عقل و فکر و آرامش و همچنین محبت حکمفرما شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: اینک پس از خلق حماسه سیاسی و با استقرار دولت تدبیر و امید می‌بایست سازو کار لازم را به گونه‌ای طراحی نمود تا از این فرصت به وجود آمده به نفع مردم و در جهت حل مشکلات و کاهش فشارهای اقتصادی استفاده کرد؛ مبادا حب و بغض‌های زمان انتخابات فروکش نکرده باشد و گروهی به دنبال حکمرانی و گروهی به دنبال عیب جویی باشند.

وی تاکید کرد: همه ما سوار بر قطار انقلاب با سلایق مختلف در حرکت هستیم و با صبر و محبت و کار گروهی همدلی و همراهی می‌توان موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد که بدون تردید در ‌‌نهایت پیروز این همه تلاش و مجاهدت همگان خواهند بود.

دستغیب با یادآوری حرف و حدیث‌هایی مبنی بر تقسیمات کشوری در جنوب کشور، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای حاکمیتی واحد که همگان زیر سایه پرچم الله با هویت مشترک در پی حصول آرمان‌ها و ارزش‌های واحد هستیم و براساس میثاق ملی فرصت‌های برابر برای همگان فراهم است و کشور براساس تقسیم کار مشخص جهت پیشرفت و توسعه پایدار گام برمی‌دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم تاکید کرد: منابع عمومی متعلق به همگان است و مرزهای ترسیم شده درون خاک کشور نه برای اختلاف بلکه برای مدیریت بهتر و افزایش بهره وری است اینک اگر قرار باشد تصمیمی در نقطه‌ای از کشور باعثدامن زدن و افزایش اختلافات و تنش‌ها بینجامد ارزشی‌ نخواهد داشت؛ هر آنچه به امنیت ملی، منافع ملی و اقتدار ملی آسیب بزند موجب خشنودی دشمنان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: بعید می‌دانم مانعی برای سرمایه داران لامردی در سرمایه گذاری و بهره برداری از خلیج نیلگون فارس باشد یا بنادر به روی آن‌ها بسته باشد؛ تجربه ما فارسی‌ها در مراودات مطلوب با استانهای همجوار خویش حکایت از تعاملات منطقی و سازنده دارد.

وی تصریح کرد: منافع مشترک متعلق به همگان است و ضرورتی برای جریحه دار نمودن احساسات پاک و دامن زدن به اختلافات وجود ندارد.

دستغیب یادآور شد: خداوند در هر گوشه‌ای از ایران ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی قرار داده همه کشور سرشار از منابع غنی است و اگر در درون استانهای خویش تلاش نکنیم چگونه باور می‌کنیم که با نگاه به درون کشور می‌توانیم به استقلال و خودکفایی و اقتدار ملی دست یابیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: این ایام مصادف با شهادت عالم و عارفی کامل است که حضرت امام(ره) از ایشان به عنوان معلم اخلاق و مرشد مردم یاد کرده و بر خود لازم می‌دانم از آنجایی که جایگاه امروز همه ما نمایندگان مکان مقدسی است که بزرگانی چون شهید محراب، آیت الله دستغیب و همرزمان شهیدش در مسند قانون گذاری قرار داشتند نکاتی چند را به اختصار بیان خواهم کرد.

وی تاکید کرد: آیت الله دستغیب با همه مراتب و مقامات علمی و معنوی همواره از حضور در مجامعی که کمترین شبهه درباره آنجا مطرح بود اجتناب می‌کرد و از شهرت و معروفیت به شدت بر حذر بود.

دستغیب تاکید کرد: ایشان تنها برای رضای خدا کلام حق را به زبان خویش جاری می‌ساخت تا همه طالبان حق و سالکان خدا از بیان شیرین و دلچسب ایشان به قلم و روان پرفیضش بهره‌مند گردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: مشی سیاسی ایشان اعتدال بود و از‌‌ همان آغاز حرکت از هر نوع افراط و تفریطی اجتناب می‌کرد و از نظر خاص و عام سرسخت‌ترین مدافع ولایت فقیه بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم تصریح کرد: در مجلس خبرنگاران قانون اساسی به دفاع از ولایت فقیه برخواست و فرمود عجیب این است که اصل و نشر انقلاب از ولایت فقیه شروع شده است پیروزی انقلاب نیز به برکت ولایت فقیه حاصل گردیده حال آنکه برخی در تصویب آن تردید می‌کنند.

دستغیب یادآور شد: ایشان ضمن دعوت از مسئولان و روحانیت ما را به رعایت تقوا، تفرقه گرایی را حرام دانسته و ریشه همه اختلافات را در حب دنیا می‌دانستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز