خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در مخالفت با استعفای سنایی:

سمت نمایندگی قابل واگذاری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۶۲

بنا بر اصل ۶۷ قانون اساسی نمایندگان در برابر ملت قسم یاد کردند که پاسدار حریم و دستاوردها جمهوری اسلامی و ودیعه‌ای که ملت به صورت امانت به‌انها سپردند، باشند.

نماینده لنگرود درمجلس شورای اسلامی در مخالفت با استعفای نماینده نهاوند گفت: طبق اصل ۵۸ قانون اساسی سمت نمایندگان قابل واگذاری نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد لاهوتی در مخالفت بااستعفای مهدی سنایی از مجلس، در جلسه علنی امروز بهارستان طی سخنانی گفت: بنده که همکار ایشان در مجلس بودم ناظر بودم که ایشان چگونه در مسائل اساسی و در جایی که ضرورت داشت در غالب نطق و تذ کر جدی ظاهر می شدند و این باعثشد که ضرورت وجود ایشان را که از جهت جایگاهی که در محلس دارا هستند متذکر شوم.

وی با بیان این که قوه مقننه با قانون گذاری می تواند مسیر حرکت قوای دیگر را مشخص کند، گفت: من صلاح نمی دانم که فردی همچون دکتر سنایی با این میزان اشرافی را که بر امور دارند از جمع مجلس خارج شوند.

وی خاطر نشان کرد: بنا بر اصل ۶۷ قانون اساسی نمایندگان در برابر ملت قسم یاد کردند که پاسدار حریم و دستاوردها جمهوری اسلامی و ودیعه ای که ملت به صورت امانت به‌انها سپردند باشند. در نتیجه ایشان موظفند که از ودیعه ای که مردم نهاوند به آن ها سپردند تا پایان نگهبانی کنند.

وی با بیان این که طبق اصل ۵۸ قانون اساسی سمت نمایندگان قابل واگذاری نیست؛ در سوالی خطاب به سنایی گفت: با توجه به باقی مانده دوران مجلس تکلیف کارهای زیر بنایی که گفتید چه خواهد شد؟

لاهوتی در پایان ضمن تاکید مجدد بر ضرورت حضور سنایی در مجلس از نماندگان خواست که به استعفای وی رای مخالف بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز