خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی تلفنی با السیسی؛

هیگل نسبت به قانون محدودیت تظاهرات در مصر ابراز نگرانی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۳۷

هیگل در این تماس تلفنی تاکید کرد که رویکرد دولت مصر به آزادی بیان به عنوان نمادی از تعهد دولت به فرایند گذار دموکراتیک، پایدار و مسالمت‌آمیز باید مشهود و محسوس باشد.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا و «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری وی تلفنی درباره مسائل دوجانبه و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، هیگل در این گفت‌وگوی تلفنی درباره قانون جدید مصر که حق تظاهرات را محدود کرده و منجر به دستگیری گروهی از دختران و فعالان سیاسی مصری شده است، ابراز نگرانی کرد.

به گفته سخنگوی پنتاگون، هیگل در این تماس تلفنی تاکید کرد که رویکرد دولت مصر به آزادی بیان به عنوان نمادی از تعهد دولت به فرایند گذار دموکراتیک، پایدار و مسالمت‌آمیز باید مشهود و محسوس باشد.

دولت مصر هفته گذشته قانون جدیدی که برگزاری هر گونه تظاهرات بدون دریافت مجوز از پلیس را ممنوع می‌کند، تصویب کرد.

از زمان تصویب این قانون، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرات حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر به استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش متوسل می‌شوند.

رازنی درباره تروریسم، امنیت مرز و دریا، برنامه هسته‌ای ایران و تحولات سوریه از دیگر محورهای گفت‌وگوی تلفنی السیسی و هیگل بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز