خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در جمع خبرنگاران:

مشاهدات از حادثه تروریستی لبنان حکایت از هدایت عربستان سعودی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۳۱

هنوز در مورد آمار بازداشتی‌ها موضوعی منعکس نشده است اما آنچه که مشخص است این حرکت توسط شاخه‌ای از گردان عبداله عظام که در شهر صیدا مستقر است اتفاق افتاده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه هدف گروه حادثه تروریستی در مجاورت سفارت ایران در لبنان تخریب این سفارت و ضربه زدن به روابط ایران و لبنان بود‏، گفت: آنچه که مشاهدات حکایت می‌کند هدایت و راهبردی عربستان سعودی در این موضوع است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، منصور حقیقت‌پور و عوض حیدرپور در نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد مسائل سفر هیئت پارلمانی ایران به لبنان برای بررسی حادثه تروریستی در مجاورت سفارت ایران در لبنان گفت: در این سفر با وزرای امور خارجه و کشور لبنان دیدار و جزئیات مربوط به این موضوع را از زبان آنها شنیدیم.

وی همچنین گفت: جلسه‌ای با رئیس مجلس لبنان و سید حسن نصرالله در این رابطه داشتیم.

به گفته نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی، اعلام نتایج بررسی حادثه تروریستی ایران و لبنان خواسته اصلی هیئت پارلمانی ایران در سفر به لبنان بود که مسئولین لبنانی قول این موضوع را به هیئت پارلمانی دادند.

وی به آثار روانی و اجتماعی ناشی از دیدار هیئت پارلمانی ایران به لبنان و ملاقات با خانواده‌های شهدا، مجروحین حادثه اشاره کرد و گفت: این دیدارها بسیار مثبت بود و انعکاس خوبی در سطح کشور لبنان داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران از یک سو و مقامات لبنانی از سوی دیگر در حال پیگیری این موضوع هستند، گفت: در این زمینه اقدامات مثبتی صورت گرفته و فعلاً درخصوص جزئیات این اقدامات صحبتی نخواهیم کرد. تنها می‌توان به این موضوع بسنده کرد که گروه‌های وابسته به سیستم ارتجاع در سطح منطقه که در عراق و سوریه عملیات انجام می‌دهند پشت این بازی هستند.

حقیقت‌پور تصریح کرد: هنوز در مورد آمار بازداشتی‌ها موضوعی منعکس نشده است اما آنچه که مشخص است این حرکت توسط شاخه‌ای از گردان عبداله عظام که در شهر صیدا مستقر است اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات حفاظتی برای عدم تکرار این ماجرا صورت می‌گیرد، گفت: این جریانات تروریستی درصدد ضربه زدن به روابط ایران بودند که موفق به این کار نشدند.

در ادامه نشست حیدرپور شهرضایی دیگر نماینده مجلس بیان کرد: این گروه‌ها وابسته به آل سعود هستند و برای اختلاف‌افکنی بین ایران و کشورهای منطقه صورت می‌گیرد و در جهت ایجاد انشقاق در بین صفوف مسلمین عملیات تروریستی انجام می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر این اطمینان وجود دارد که عربستان سعودی پشت این صحنه است گفت: آنچه که از شواهد حاکی است این موضوع را بیان می‌کند اما این هشداری است که نمایندگان به دستگاه دیپلماسی کشور اعلام می‌کنند که جدی‌تر در این زمینه اقدام کنند و تذکرات و اقدامات لازم را برای روشن شدن ابعاد آن انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز