خبرگزاری کار ایران

نیکبخت در گفت‌وگو با ایلنا:

مراجع قضایی باید بر اساس قانون با احمد‌ی‌نژاد عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۳

یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص عدم حضور احمدی‌نژاد در دادگاه تاکید کرد اینکه شاید رئیس‌جمهور سابق تصور کند پرونده‌اش سیاسی است و نه قضایی، باز هم دلیلی قانع‌کننده بر عدم حضور در دادگاه نمی‌شود.

یک وکیل پایه یک دادگستری در خصوص عدم حضور احمدی‌نژاد در دادگاه تاکید کرد: اینکه شاید رئیس‌جمهور سابق تصور کند پرونده‌اش سیاسی است و نه قضایی، باز هم دلیلی قانع‌کننده بر عدم حضور در دادگاه نمی‌شود.

محمدصالح نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دلایل عدم حضور رئیس‌جمهور سابق در دادگاه اظهار داشت: دلیل اینکه چرا آقای احمدی‌نژاد در دادگاه حاضر نشده است را باید از وی و نزدیکانش یا وکیلش پرسید، اما از آنجایی که این شکایت قبل از پایان ریاست‌جمهوری وی به دفترش ابلاغ و مدت طولانی‌ای نیز برای بررسی این پرونده گذاشته شده، بعید به نظر می‌رسد که وی از برگزاری این دادگاه بی‌اطلاع باشد.

عضو کانون وکلای دادگستری در پاسخ به این سوال که برابر با حکم قضایی، آیا باید برای احمدی‌نژاد حکم جلب صادر شود، گفت: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اجرای قانون برای همه افراد یکسان است و چنانچه احمدی‌نژاد نتواند دلایل قانع‌کننده برای عدم حضور خویش اعلام کند، مراجع قضایی کیفری می‌توانند با تجدید جلسه، مجددا فرد را به عنوان متهم احضار کنند و در برگه احضاریه جدید قید کنند عدم حضور موجب جلب است و تنها در صورت ابلاغ این احضاریه جدید و عدم حضور مجدد فرد، مرجع قضایی کیفری می‌تواند به درخواست شاکی احضارشونده را جلب کند.

نیکبخت ادامه داد: اما از آنجایی که عدم حضور رییس‌جمهوری سابق در جلسه دادگاه که با رعایت تمامی اقدامات لازم بوده و احضاریه نیز به طور قانونی ابلاغ شده باشد، غیر قابل قبول برای مراجع قضایی است مراجع قضایی باید بر اساس قانون با ایشان عمل کند.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه شاید احمدی‌نژاد فکر می‌کند پرونده وی سیاسی است، ابراز داشت: اگر حتی احمدی‌نژاد فکر می‌کند که پرونده تشکیل شده علیه وی، سیاسی است و نه قضایی، بازهم دلیلی بر عدم حضور ایشان در مراجع قضایی نمی‌شود و ایشان باید با حضور در دادگاه و در دفاع از خود به دادگاه و پرونده تشکیل شده علیه خود، ایراد وارد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز