خبرگزاری کار ایران

جان کری خبر داد:

معافیت مجدد چین، هند و کره‌جنوبی از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۷۱

کری تاکید کرد که این کشورها به دلیل کاهش خرید نفت خام خود از ایران بار دیگر صلاحیت لازم را برای مستثنی شدن از تحریم‌های بند ١۲۴۵ قانون جواز دفاع ملی سال مالی ۲۰١۲ میلادی، کسب کرده‌اند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که معافیت هند، چین و کره‌جنوبی از تحریم‌های نفتی ایران برای مدت شش ماه دیگر تمدید شده و چند کشور دیگر نیز واجد شرایط این معافیت هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کری تاکید کرد که این کشورها به دلیل کاهش خرید نفت خام خود از ایران بار دیگر صلاحیت لازم را برای مستثنی شدن از تحریم‌های بند ١۲۴۵ قانون جواز دفاع ملی سال مالی ۲۰١۲ میلادی، کسب کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده است که ترکیه و تایوان واجد شرایط معافیت از تحریم‌های نفتی هستند و مالزی٬ آفریقای جنوبی٬ سنگاپور و سریلانکا نیز که دیگر هیچ نفتی از ایران نمی‌خرند٬ می‌توانند مشمول این معافیت شوند.

آمریکا بر اساس قانون داخلی خود، تحریم‌های بانکی علیه ایران وضع کرده که به موجب آن خریداران نفت ایران نمی‌توانند پول خرید نفت را به تهران پرداخت کنند. آمریکا با این حال شرط کرده اگر کشورهای خریدار نفت ایران، به طور تدریجی خرید نفت از این کشور را کاهش دهند، مشمول معافیت‌ خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز