خبرگزاری کار ایران

اخوان المسلمین قانون تظاهرات را به چالش کشاندند؛

تظاهرات هواداران مرسی در شهرهای مصر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۵

بیش از هزار تن دیگر از هوادران مرسی در برابر کاخ ریاست جمهوری در قاهره تظاهرات کردند و نیروهای امنیتی برای سرکوب آنها از گاز اشک آور استفاده کردند.

هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده مصر در قاهره و دیگر شهر‌ها علیه حاکمیت نظامیان تظاهرات کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از بوابه الاهرام، بیش از ۳هزار تن از هواداران مرسی در برابر مسجد «العزیز بالله» در منطقه «الزیتون» و ۳۰۰ تن دیگر نیز در منطقه «المرج» با بی‌توجهی به قانون تظاهرات علیه حاکمیت نظامیان تظاهرات کردند. بنا بر قانون تظاهرات برگزاری هر گونه تظاهراتی باید با مجوز وزارت کشور مصر صورت گیرد.
بیش از هزار تن دیگر از هوادران مرسی نیز در برابر کاخ ریاست جمهوری در قاهره تظاهرات کردند و این تظاهرات باعثتوقف حرکت خودرو‌ها به طور کامل در منطقه شد.
نیروهای امنیتی برای سرکوب معترضان با استفاده از گاز اشک آور به آن‌ها حمله کردند.
در همین حال منطقه «المهندسین» قاهره نیز شاهد تظاهرات صد‌ها تن از اخوان المسلمین و حمله نیروهای امنیتی به آن‌ها بود. در این منطقه نیز نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور به معترضان به حاکمیت نظامیان حمله کرد و معترضان نیز به سمت نیرو‌ها ی امنیتی سنگ پرتاب کرده و اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.
بیش از هزار و ۵۰۰ تن از هواداران مرسی در میدان «الالف مسکن» تظاهرات کرده و علیه حاکمیت نظامیان و قانون تظاهرات شعار دادند. همچنین بیش از هزار تن دیگر از هواداران مرسی در منطقه «مصر الجدیده» تظاهرات کردند.
از طرف دیگر، هواداران مرسی در شهر «اسکندریه» تظاهرات کردند و با هواداران دولت درگیر شدند.
در مناطق مختلف شهر «الشرقیه» هواداران مرسی در محکومیت قانون تظاهرات و حاکمیت نظامیان تظاهرات کردند.
در شهر «دمیاط» نیز نیروهای امنیتی برای سرکوب تظاهرات هواداران مرسی از خودروهای آب پاش و گاز اشک آور استفاده کردند و تعدادی را نیز بازداشت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز